«فردا» گزارش می‌دهد

ماجرای تحویل سفارت به طالبان چه بود؟

کد خبر: 1121671

خبرگزاری صدای افغان(آوا) به نقل از منبع آگاه برخی شایعات مبنی بر تحویل سفارت افغانستان در تهران به وزیر خارجه طالبان را بی‌اساس خواند و آن را تکذیب کرد.

ماجرای تحویل سفارت به طالبان چه بود؟

گروه سیاست سایت فردا - دیروز و همزمان با سفر وزیرخارجه گروه طالبان به تهران که در راس هیاتی آمده بود، شایعه شد که قرار است سفارت افغانستان در تهران تحویل طالبان شود. این را وبسایت عصرایران به نفع از یک منبع آگاه نوشته بود. در آن گزارش آمده بود که «دولت ایران، دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد اما سفارت افغانستان در تهران را تحویل آنها خواهد داد تا به امورات شهروندان افغانستانی در ایران رسیدگی کنند».

روابط عمومی وزارت خارجه کشورمان اما امروز درباره سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد: تاکید ایران بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور در راستای منافع مردم افغانستان در شرایط فعلی قرار است در حوزه بانکی، بازارچه‌های مرزی، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود».

خبرگزاری صدای افغان(آوا) نیز به نقل از منبعی در سفارت افغانستان در تهران شایعات مربوط به برنامه تحویل سفارت افغانستان در تهران به وزیر خارجه طالبان را بی اساس خواند و آن را تکذیب کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها