کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

تیم اقتصادی دولت پرستاره اما ناهماهنگ است

کد خبر: 1121711

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه مردم منتظر ملموس شدن نتیجه تلاش‌های دولت هستند، گفت: به نظر می‌‎رسد که دولت باید یک اقدام جدی انجام دهد.

تیم اقتصادی دولت پرستاره اما ناهماهنگ است

گروه سیاست سایت فردا - چند ماه از شروع به کار دولت سیزدهم گذشته و با وجود همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد و نتایجی که حاصل شده، هنوز هم مشکلات بسیاری باقی است. مشکلاتی عمدتا اقتصادی و معیشتی که انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن حل شده و باری از دوش مردم بردارد. از این رو است که شاهدیم روز به روز بر حجم تذکرات و تاکیدات نمایندگان ملت در مجلس هم افزوده می‌شود.

شاید برخی سیاسیون و رسانه‌ها در جریان رقیب، این وضعیت را با سیاسی‌کاری نشانه بروز اختلاف یا تقابل بدانند اما واقعیت چیز دیگری است و آن هم چیزی غیر از دغدغه مندی مجلس نیست. شاهدش هم آنکه محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز و در پاسخ به رئیسی درباره مخالفت مجلس با لایحه حذف ارز ترجیحی تاکید کرد که دغدغه اول مجلس معیشت مردم است. او گفت: در موضوع ارز ترجیحی اولویت ما در سال آینده توجه به معیشت مردم با در نظر گرفتن محرومان است.

این دغدغه‌مندی را در میان سیاسیون و فعالان سیاسی هم شاهدیم. مثلا حسین کنعانی‌مقدم، فعال  سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز در گفت‌و گو با «فردا» از عملکرد فعلی دولت در حوزه اقتصاد انتقاد کرده و می‌گوید: «این رویه دولت متاثر از آن است که تیم اقتصادی دولت تیم پرستاره‌ای است که تا حالا با هم بازی نکرده‌اند.» او توضیح می‌دهد: « یعنی کار تیمی و مشترک نداشته‌اند و حالا وقتی وارد زمین بازی شده‌اند به لحاظ عدم هماهنگی و عدم‌بلد بودن بازی مشترک، هر یک سعی می‌کنند به صورت فردی عمل کنند. نتیجه هم همین وعده‌ها وشعارهایی است که ما را به یاد دوران انتخابات ریاست‌جمهوری می‌اندازد.»

وی می‌گوید: «به نظر می‌‎رسد که دولت باید یک اقدام جدی انجام دهد. دوره گفتاردرمانی تمام شده و مردم منتظر شاخص‌های اجتماعی هستند. بنا بر برنامه پنج ساله ششم قرار بود که تورم، نرخ بیکاری، نرخ رشد، نرخ سرمایه‌گذاری خارجی و… به هشت درصد برسد. این قانون است و باید اجرا شود و مردم هم آن را لمس کنند.»

کنعانی‌مقدم تاکید می‌کند: «آقای رییسی حتما باید فکری به حال تیم اقتصادی خود و وعده وعیدهایی که می‌دهند کنند، در غیر این صورت اعتماد مردم نسبت به وعده‌های دولت از دست خواهد رفت.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها