امیرعبداللهیان: عمان به موضوعات مختلف در راستای رفع مشکلات منطقه نگاه می‌کند

کد خبر: 1122039

وزیر امور خارجه از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفتگو و همکاری تقدیر کرد و آن را تنها راه رفع مشکلات منطقه دانست.

امیرعبداللهیان: عمان به موضوعات مختلف در راستای رفع مشکلات منطقه نگاه می‌کند
حسین امیرعبداللهیان که برای دیداری دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می‌برد، عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار کرد. در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک پنحاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تاکید کرد، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته‌اند بنای همکاری‌های ریشه دار و مستحکمی را پی ریزی کنند.

عمان در طول چهل و سه سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، همواره روابط خوبی با ایران داشته و در وقایع مختلف بین ایران و کشور‌های غربی به عنوان میانجی عمل کرده‌ است. اردیبهشت ۸۸ نیویورک تایمز ضمن تایید این گزاره با درج مقاله‌ای می‌نویسد «عمان ارتباطش با ایران را زیادتر کرده و با اعراب نیز اختلاف پیدا کرده‌است، تمایل عمان بیشتر به ایران است تا کشور‌های عربی.»

در انتهای این دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری‌های تجاری فی‌مابین با عمان، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشور‌های منطقه با یکدیگر می‌تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد شد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقا همکاری‌های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه تاکید کرد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها