دلیل نمایندگان برای مخالفت با حذف ارز ترجیحی

کد خبر: 1122131

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی مانند برنج و گوشت حذف شود قیمت این کالاها به شدت افزایش می‌یابد به همین دلیل نمایندگان به دو فوریت حذف ارز ترجیحی رأی ندادند.

دلیل نمایندگان برای مخالفت با حذف ارز ترجیحی

حجت‌الاسلام حسین میرزایی درباره تصویب کلیات لایحه بودجه و مخالفت نمایندگان با حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: گزارشی که رئیس‌جمهور در دفاع از حذف ارز ترجیحی دادند درست نبود و رئیس مجلس بلافاصله سخن رئیس‌جمهور را تصحیح کردند. رئیس‌جمهور لایحه دو فوریتی برای حذف ارز ترجیحی را به مجلس ارائه داد، اما اطراف ماجرا را به خوبی بررسی نکرده بود، به همین دلیل نمایندگان به دو فوریت حذف ارز ترجیحی رأی ندادند.

وی افزود: بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس که مخالف حذف ارز ترجیحی به شکل ناگهانی هستیم پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی مانند برنج و گوشت حذف شود قیمت این کالاها به شدت افزایش می‌یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: مبلغی هم که دولت به ازای حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی کرده است به هر نفر بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بدهد، جبران افزایش قیمت‌ها را به هیچ وجه نمی‌کند. بنابراین بیشتر نمایندگان مجلس مخالف حذف ارز ترجیحی به این شکل هستند و اگر قرار بر این شد که ارز ترجیحی در آینده حذف شود باید به شکل پلکانی و تدریجی باشد تا شوک به زندگی مردم وارد نشود و حتی به طریقی جبران شود.

میرزایی تصریح کرد: اما راه اصلی برای حل این مشکلات بریده شدن بند ریال از دلار است که اگر این اتفاق بیفتد، مشکلات اقتصادی تا حد زیادی رفع می‌شود و برای رخ دادن این اتفاق باید پول کشور از پولِ اعتباری به کالایی و حقیقی تغییر یابد که مصداق بارز آن پولِ طلا است. امروز شما کارت می‌کشید و ریال جابجا می‌کنید، اما در حالت دوم شما کارت می‌کشید و سودِ طلا جابجا می‌کنید که در این صورت پولِ ملی به شدت تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: پولِ طلا، تورم‌ناپذیر است و تحریم بر آن تأثیر ندارد و یکی از مشکلات اساسی کشور را که پول اعتباری است، حل می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها