پیشنهاد ضد تحریمی محسن رضایی به رئیس جمهور کوبا

کد خبر: 1122274

محسن رضایی در دیدار با رئیس جمهور کوبا گفت: باید با توسعه همکاری‌ها، تحریم و فشار دشمنان را خنثی و توطئه آنان علیه ملت‌های مقاوم را بی‌اثر کنیم.

پیشنهاد ضد تحریمی محسن رضایی به رئیس جمهور کوبا

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در جریان سفر به کشور نیکاراگوئه در دیدار با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، با اشاره به سابقه دوستی و روابط دو کشور، تلاش در راستای توسعه، تحکیم و تقویت مناسبات فی مابین در بخش‌های مختلف بویژه علمی و فناوری و تجاری را حائز اهمیت عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب و موثر دو کشور در زمینه فناوری‌های جدید و مقابله با بیماری کرونا و ساخت واکسن مشترک، اظهار داشت: باید با توسعه همکاری‌ها تحریم و فشار دشمنان را خنثی و توطئه آنان علیه ملت‌های مقاوم را بی‌اثر کنیم که البته تاکنون نیز این‌چنین بوده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با کشور دوست خود کوبا است، گفت: می‌توانیم برای تسهیل و افزایش سطح مبادلات تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین بویژه کوبا، یک اتحادیه تجاری مشترک ایجاد کنیم.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت کوبا و مقاومت آنها در برابر زیاده‌خواهی زورگویان احترام خاصی قائل است و نسبت به تحکیم روابط و دوستی‌ها با این کشور اهتمام داشته و مصمم است.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با تجلیل از آرمان انقلاب اسلامی و مقاومت دولت و ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های زورگوی جهان بویژه آمریکا، گفت: دولت و ملت کوبا برای فرهنگ غنی و ملت عزیز ایران ارزش و احترام خاصی قائل هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و کوبا در همه بخش‌ها بویژه در زمینه‌های تجاری و علمی و فناوری، افزود: همکاری مشترک ایران و کوبا در زمینه مقابله با بیماری کرونا و ساخت واکسن موفقیت بسیار خوبی در مبارزه با تحریم‌ها و توطئه دشمن مشترک دو ملت به شمار می‌آید.

رئیس‌جمهور کوبا همچنین با بیان اینکه از حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنیم، بر تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه روابط بانکی و تجاری فی مابین تاکید کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها