«فردا» گزارش می‌دهد

مذاکرات برجامی به روایت پلیس‌بد

کد خبر: 1122323

وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید مذاکرات بسیار کند پیش می‌رود و این شکافی ایجاد می‌کند که شانس یافتن راه حلی که به نفع هم باشد را کم می‌کند!

مذاکرات برجامی به روایت پلیس‌بد

گروه سیاست سایت فردا - مذاکرات برجامی در وین جاری است و از سوی مقامات ایران و سایر طرف‌ها نیز عموما مثبت و رو به جلو توصیف می‌شد. مثلا حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه اخیر خود از اینکه مذاکرات در مسیر درست خود قرار دارد. سخنگوی وزارت خارجه نیز در نشست خبری آخر خود اگرچه از سرعت مذاکرات راضی نبود اما آن را مثبت ارزیابی می‌کرد. مواضع روسیه و سایر طرف‌ها نیز همین برداشت را ایجاد می‌کند. فقط می‌ماند فرانسه که انگار هنوز سعی دارد پلیس بد باشد.

شاهدش همین اظهارات اخیر لودریان، وزیرخارجه فرانسه که مدعی شده تا احیای برجام فاصله زیاد است. او گفته ایران و قدرت‌های جهانی با وجود پیشرفت‌هایی که در پایان ماه دسامبر در مذاکرات رخ داد، هنوز از هرگونه توافقی برای احیای برجام دور هستند.

آنطور که رویترز نوشته، لودریان در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه گفت: «مذاکرات ادامه دارد. آنها آهسته و بسیار کند هستند و این شکافی ایجاد می‌کند که شانس یافتن راه حلی را که به منافع همه طرف‌ها احترام بگذارد، به خطر می‌اندازد».

وی همچنین مدعی شد: «در [مذاکرات] پایان دسامبر مقداری پیشرفت حاصل شد، اما ما هنوز تا تکمیل این مذاکرات فاصله داریم».

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده بود در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای با ایران پیشرفت اندکی وجود دارد. 

این درحالی است که مذاکره کننده ارشد ایران یعنی علی باقری قبلا از کاهش اختلافات خبر داده بود. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها