در دیدار رئیسی با نخبگان، علما، خانواده شهدا و اقشار مختلف استان هرمزگان چه گذشت؟

کد خبر: 1122705

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی با اقشار مختلف مردم هرمزگان دیدار کرد.

در دیدار رئیسی با نخبگان، علما، خانواده شهدا و اقشار مختلف استان هرمزگان چه گذشت؟

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که از صبح امروز به منظور بازدید از مناطق مختلف استان و حضور در نشست با نخبگان و شورای اداری و جلسه با خبرنگاران در هرمزگان حضور دارد با جمعی از مردم هرمزگان دیدار کرد.

عصر امروز در جریان چهاردهمین سفر استانی ریاست جمهوری ویژه‌برنامه دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در بندرعباس با حضور آیت‌الله رئیسی در سالن همایش‌های منطقه یکم نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.

شیخ محمدصدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس به نمایندگی از جامعه اهل‌سنت هرمزگان در دیدار با رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم به صراحت اعلام کرده است شرط اصلی توفیق و سعادت جامعه برخورداری از عدالت اجتماعی است و حضرتعالی بر این موضوع اشراف کامل دارید که عدالت اجتماعی وقتی محقق می‌شود که افراد از خودخواهی برکنار باشند.

وی افزود: با روی‌کار آمدن دولت جدید اقدامات خوبی در برچیده‌کردن افراد ناکارآمد انجام شده است و امید را در دل مردم زنده کرده است و مردم هرمزگان اعم از شیعه و سنی با وحدت عرصه را بر دشمنان چنان تنگ نموده‌اند که دشمنان دریافته‌اند تنها ملتی که گلوی آن‌ها را خواهد پیچید کسی جز ملت ایران نخواهد بود چرا که دولتمردان این دوره به معنای واقعی شیفتگان خدمت‌اند.

فهیمی تاکیدکرد: تقاضا داریم در پست‌های مختلف از ظرفیت‌های اهل سنت نیز استفاده شود تا شیعه وسنی در پیشبرد اهداف نظام مقتدرانه به حرکت خود ادامه دهند.

دوست محمد حاجبی نماینده خانواده‌های شهدا و ایثارگران هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس که خیلی از جاهای هرمزگان آب و برق و امکانات نداشت و فرهنگ خودجوش و ولایتمدار باعث شده است در آن زمان 13هزار نفر به میدان‌های نبرد اعزام شوند و در همین راستا تعداد زیادی از عزیزان به شهادت رسیدند.

وی افزود: رزمندگان استان‌هرمزگان در دفاع مقدس همرزم حاج قاسم و خط‌شکن بودند؛ در عملیات‌های خیبر، والفجر8 و ... رزمندگان استان از آب‌های وحشی اروند عبور کردند و توانستند خط دشمن را بشکنند اما امروز هنوز هم محرومیت در این استان دیده می‌شود.

حاجی عنوان‌کرد: 1262 نفر شهید و 2هزار و 890 جانباز در این استان وجود دارد اما با این وجود بنگاه‌های اقتصادی زیادی که در هرمزگان وجود دارند سهم خود نسبت به بکارگیری فرزندان ایثارگران را ایفا نمی‌کنند که از ریاست محترم جمهور می‌خواهیم دستورات لازم در این حوزه را صادر کنند.

سعید عبدلی زاده رییس حوزه هنری هرمزگان به نمایندگی از فعالان فرهنگی و اجتماعی گفت: به‌ جای اینکه ما از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم آن را تبدیل به بلای جان مردم می‌کنیم و این امر باعث به وجود آمدن مدیریت بخشی و کارگاهی در استان شده‌است.

وی افزود: یک مزیت عمده هرمزگان جزایر پر تعداد است اما مدیریت این مناطق در اختیار مناطق آزاد، وزارتخانه‌ها و بنیادها است و همین امر جلوی رشد استان را می‌گیرد.

عبدلی‌زاده بیان کرد: نبود حلقه‌های واسط اجتماعی و فرهنگی و تخصصی موجب ایجاد مشکلات شده‌است و قطعا و یقینا اطمینان داریم استان با نگاه ریاست محترم جمهور در دروازه‌های پیشرفت قرار خواهد گرفت.

سعید علی‌بخشی به نمایندگی از گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی هرمزگان نیر گفت: رهبر انقلاب خدمت گروه‌های جهادی فرمودند که خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت باید همگانی شود؛ استان هرمزگان که دروازه اقتصاد است هیچ سودی برای مردم هرمزگان ندارد و کوچکترین مثال آن مالیات صنایع است که در تهران پرداخت می‌شود.

وی افزود: ما در استانی هستیم که هنوز دانش‌آموزان در کپر درس می‌خوانند و در بشاگرد بازمانده از تحصیل داریم و به علت سهمیه‌بندی‌های کنکور بسیاری از ظرفیت‌ها از دست می‌رود.

علی بخشی تاکید‌کرد: ما قطب کشاورزی هستیم اما هنوز برای باربری محصولات کشاورزی هواپیمای باربری و صنایع تبدیلی نداریم و کشاورز ما همیشه زیر تیغ دلال‌ها هستند و کشاورزان باید همیشه باید مقروض باشند.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت کمبود‌های بسیاری داریم؛ ما در جزیره هرمز حتی یک سونوگرافی نداریم؛ ما کمبود فضای درمانی داریم و الان دختری را داریم که سن شناسنامه‌ای آن 15 الی 16 ساله داریم اما به دلیل سوءتغذیه بسیار لاغر و نحیف است.

نماینده گروه‌های جهادی گفت: استان هرمزگان نیاز به دانشکده نفت دارد مسئول غیربومی وقتی محرومیت اینجا را ندیده می‌رود و برای شهرهای دیگر خرج می‌کند؛ از اول شهر حاشیه‌نشینی داریم خدا رحم کرد در زلزله یک ماه اخیر اتفاق نیفتاد وگرنه تا همین الان باید جنازه در می‌آوردیم.

وی عنوان کرد: پیشنهاد داریم استانداری هرمزگان باید استانداری ویژه شود چرا که هم ما رتبه اول اقتصاد را داریم و هم رتبه اول محرومیت و نیاز به اتاق تبادلات مرزی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داریم.

محدثه درویشی به نمایندگی از جامعه زنان هرمزگان نیز در این نشست بیان‌کرد: استان هرمزگان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور است اما آمار فقر و زنان بدسرپرست و بی سرپرست در این استان بالا است و زنان از سو تغذیه نیز رنج می‌برند که لازم است بسته‌های غذایی برای آن‌ها در نظرگرفته شود‌.

وی افزود: اگر به بازار بندرعباس بروید زنان دستفروشی را خواهید دید که دوشادوش مردان بدون هیچ مکان درستی کار می‌کنند که درخواست داریم محلی در شان آن‌ها در بندرعباس ایجاد شود.

درویشی تاکیدکرد: طبق پژوهش‌ها همسران و مادران شهدا این‌روزها دچار سندروم آشیانه خالی شده‌اند و امکانات تفریحی و رفاهی آن‌ها کم شده‌است، در بحث فرزند‌آوری ساخت مهدکودک و مکان مناسب برای نگهداری فرزندان زنان شاغل ضروری است.

وی همچنین از کمبود زیرساخت‌های ورزشی بانوان در هرمزگان نیز انتقاد کرد.

محمد تقوایی‌نژاد به نمایندگی از دانشجویان در این جلسه گفت: چه‌کسی گفته‌ جمع نقیضین محال است در حالی که هرمزگان جمع اضداد است و با وجود درآمدهای بسیار نرخ فقر و بیکاری آن شرم آور است.

وی افزود: هرمزگان ابر صنایع را دارد اما رتبه اول شاخص فلا‌کت را دارد و ما دانشجویان انقلابی می‌‌خواهیم که بانیان وضع موجود در دولت شما جایی نداشته‌باشند.

نماینده دانشجویان هرمزگان تاکیدکرد: مصوبه جدایی تعدادی از روستاهای پارسیان ما را به فکر لوایح استعماری می‌اندازد و راه برون رفت از این موضوع احترام به هرمزگان است و باید مصوبه انتزاع لغو شود.

وی همچنین مسائلی در رابطه با کیفیت پایین آموزشی هرمزگان و کمبود زیرساخت‌های درمانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مطرح کرد.

منصور فرهادی به نمایندگی نخبگان هرمزگان گفت: ما مردم هرمزگان از بی عدالتی رنج فراوان برده‌ایم و خواستار به‌کارگیری اشخاص نخبه‌ای از هرمزگان در مدیریت کلان کشور هستیم.

وی افزود: ما انتظار داریم طرح مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در هرمزگان اجرا شود نه اینکه صنایع به ما کمک صدقه‌ای کنند؛ فرزندان هرمرگان در صنایع هرمزگان غریب و بی‌کس هستند و هرمزگانی‌ها عادت کرده‌اند به دیده نشده نخبگان لذا باید از ظرفیت نخبگان شیعه وسنی استفاده شود.

فرهادی تاکیدکرد: ما زیر بیرق سیدعلی سینه‌زدیم و پیرو مکتب ما می‌توانیم هستیم و بر این باوریم که باید به فرزندان هرمزگان صادقانه خدمت کنیم‌، ما نخبگان هرمزگان باور داریم اقتصاد دریامحور راهکار برون رفت از وضعیت فعلی است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها