امیرآبادی: اجرای توافق ایران و چین ضرب الاجلی به وین است

کد خبر: 1123172

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و چین گفت: اجرای توافق ۲۵ ساله ایران و چین در واقع ضرب الاجلی برای غرب در مذاکرات با ایران است تا هر چه زودتر تکلیف لغو تحریم‌ها را روشن کند.

امیرآبادی: اجرای توافق ایران و چین ضرب الاجلی به وین است

احمد امیرآبادی توافق ۲۵ ساله ایران و چین را عامل هماهنگی منطقه‌ای در قاره آسیا خواند و گفت: این توافق اقدامی مهم است که موجب سرمایه گذاری چین در ایران وگسترش ارتباطات منطقه‌ای خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق بین ایران و چین بر پایه استفاده از ظرفیت‌های چین جهت سرمایه‌گذاری در ایران بسته شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی ،صنایع نظامی از موارد مهم این توافقنامه راهبردی است.

وی یادآورشد: آمریکا به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران و چین است که همین دشمن مشترک می‌تواند ، عامل تقویت توافق ایران و چین و راهکاری برای عبور از شیطنت‌های آمریکا در منطقه باشند.

رئیس گروه دوستی ایران و چین با بیان اینکه نگاه به شرق می‌تواند بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ایران را حل کند، اظهارداشت: مهمترین مسئله ای که در نگاه به غرب و شرق باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، تامین منافع ملت ایران است. هر توافقی که منافع ملت ایران را تامین کند قابل پیگیری است.

امیرابادی تاکید کرد: استراتژی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه و همسایه است، عضویت ایران در شانگهای موجب تعمیق روابط ایران، عراق، ترکمنستان و پاکستان است. علاوه بر این مذاکرات با عربستان در جریان است. ارتباط با قطر و عمان نیز در حال گسترش است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین  اظهار داشت: تقویت ارتباط با شرق موجب می شود که آمریکا و غرب احساس خطر کنند و این احساس خطر موجب کوتاه آمدن در مذاکرات  خواهد شد. در واقع ضرب الاجلی برای غرب در مذاکرات با ایران است تا هر چه زودتر تکلیف لغو تحریم ها را روشن شود.

امیرآبادی بیان اینکه نگاه دولت روحانی به سمت توسعه روابط با آمریکا و غرب بود، گفت: آمال و آرزوی دولت غرب‌گرا ارتباط با آمریکا بود، در حالی که غرب و آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و در طول ۴۰ سال گذشته به دنبال سنگ اندازی در توسعه روابط ایران با کشورهای جهان بوده اند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم به صورت افراطی به دنبال ارتباط با غرب بودند، اروپادر طول ۸ سال گذشته نه تنها به ایران کمک نکرد و بلکه تحریم‌ها را گسترش داد و با آمریکا همراهی کرد و پس از خروج ترامپ از برجام هم اروپا سکوت کرده و حتی در مواردی با آمریکا همراه شد./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها