جوکار: نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت عادلانه نیست

کد خبر: 1123739

رئیس کمیسسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت در کشور عادلانه نیست، از توجه ویژه بودجه۱۴۰۱ به عدالت محوری در پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داد.

جوکار: نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت عادلانه نیست

محمدصالح جوکار در دیدار با جمعی از کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت در کشور ما به صورت عادلانه نیست.

وی تصریح کرد: بعضی کارکنان حقوق بیشتر و برخی دیگر با همان شرایط حقوق کمتری می‌گیرند و این اتفاق در سطوح استانی و ملی و حتی در یک دستگاه رخ می‌دهد و بی‌عدالتی‌هایی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه وجود چنین بی‌عدالتی‌هایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، عنوان کرد: در بحث پرداخت حقوق حتما باید عدالت داشته باشیم و بر اساس جایگاه و پست‌هایی که تعریف شده این عدالت به مرحله اجرا برسد.

جوکار به مباحث مطرح شده در ارتباط با دریافت حقوق بالا در وزارت‌خانه‌ها و مراکز ستادی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر مصداقی در این زمینه وجود دارد حتما گزارش شود تا پیگیری لازم در ارتباط با آن داشته باشیم، چرا که چنین موضوعی هم به هیچ عنوان نباید در دستگاه‌ها مشاهده شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، پرداخت حقوق را بر اساس جایگاه و رتبه‌بندی تعریف شده درست دانست و افزود: معنایی ندارد که یک وزارت‌خانه کارمندان ستادی خود را به صورت کامل تامین کند ولی در سطح استانی و شهرستانی حقوق و مزایای کمتری به کارکنان خود پرداخت کند.

وی بر ایجاد نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت تاکید کرد و اظهار داشت: در این موضوع باید یک انسجام جدی در بحث پرداخت حقوق به وجود آید و اگر مستندات لازم در این زمینه ارائه شود حتما بررسی و پیگیری صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد ما این است که کار اجرایی در رده‌های صنفی و در استان‌ها انجام می‌شود و بحث حقوق باید به این رده توجه بیشتر داشته باشد.

جوکار گفت: یکی از تاکیدات ویژه‌ای که در ارتباط با بودجه ۱۴۰۱ شده این است که اولا بودجه‌های ملی حذف شده و در ردیف بودجه‌های استانی قرار بگیرد و به علاوه در حوزه پرداخت حقوق هم عدالت ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: هرچه ما از تمرکزگرایی دور شده و تمرکززدایی را انتخاب کنیم به نفع کشور است و در ارتباط با هزینه کرد بودجه‌ها هم باید نظارت جدی در استان‌ها وجود داشته باشد که از مسیر منحرف نشود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها