مقصد بعدی سفر رئیسی کدام استان خواهد بود؟

کد خبر: 1123941

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های عملیاتی برای توسعه استان، گفت: ۳۰ برنامه و سند میانی توسعه در استان در حال تدوین است.

مقصد بعدی سفر رئیسی کدام استان خواهد بود؟

علی محمد زنگانه ظهررامروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به عدم جدی دولت سیزدهم برای تعامل و ارتباط با رسانه ها، اظهار کرد: به دلیل تمرکز بنده بر موضوعات زیرساختی، انتصابات و بستر سازی برای اقدامات اجرایی بزرگ در حدود ۸۸ روز گذشته توفیق برگزاری جلسه متمرکز با رسانه ها را نداشتیم اما از این پس بنده هر فصل و معاونین هر ماه نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال تدوین ۳۰ برنامه بخشی با عناوین سند میانی برای توسعه استان هستیم، افزود: در تدوین این سند از همه ذینفعان و کارشناسان، نخبگان، مجموعه های دانش بنیان و دستگاههای اجرایی بهره گرفته ایم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه چند پروژه و معضل استان نیز دارای ضرورت و محدودیت زمانی است که نمی تواند منتظر و معطل سندهای توسعه بماند، خاطرنشان کرد: برای موضوع عااج بخشی خلیج گرگان طرح جامعی را تهیه کرده ایم که موفق به اخذ مصوبه تامین اعتبار آن هم‌به صورت نسبی شده ایم.

زنگانه با انتقاد از عدم حضور و ورود مجموعه های اقتصادی بزرگ از جمله هولدینگ های بزرگ‌ سرمایه گذاری و شرکت های مادر تخصصی در استان گلستان، خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مدیریت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی داشته ایم که مقرر شده است شستا در طرح های توسعه دامپروری، پتروشیمی و برخی مزیت های رقابتی استان گلستان سرمایه گذاری کند که یکی از مهم ترین آنها ایجاد چند دامپروری بزرگ‌حدودا ۱۰ هزار راسی به عنوان پشتیبان کارخانجات استان است.

وی با اشاره به اینکه طرح منطقه آزاد اینچه برون فقط بر روی کاغذ بود و حتی یک مدیر اجرایی نداشت، ادامه داد: پس از استقرار در استان به سرعت موضوع منطقه آزاد را با قید فوریت دنبال کرده و ضمن معرفی مدیر اجرایی در حال رایزنی تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل برای آن هستیم.

استاندار گلستان با ضروری دانستن پیگیری مشکلات خبرنگاران به ویژه مسائلی از جمله بیمه و معیشت این قشر تلاشگر، تصریح کرد: حمایت از خانه مطبوعات و رسانه های مکتوب را به صورت جدی از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطالبه کرده و می کنم. زنگانه از کاهش سن خدمتی فرمانداران استان به میزان ۱۰ سال خبر داد و گفت: در هشت شهرستانی که فرمانداران آن تغییر یافته اند سن خدمتی آنها از ۳۰ سال به ۲۰ سال رسیده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها