تفسیرهای محیرالعقول اصلاح‌طلبان از یک فریضه الهی

کد خبر: 1124823

روزنامه شرق در یادداشتی پیرامون تصویری که از نماز خواندن آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین منتشر شده به ارائه تفسیرهای محیرالعقولی پرداخته است.

تفسیرهای محیرالعقول اصلاح‌طلبان از یک فریضه الهی

در این نوشتار می‌خوانیم: «انتشار تصویر نمازخواندن ابراهیم رئیسی در کاخ کرملین نزد افکار عمومی به‌ویژه در بستر شبکه‌های اجتماعی توجهاتی حتی بیشتر از ابعاد سیاسی و محتوای دیپلماتیک سفر رئیس‌جمهور به روسیه برانگیخت. اما آیا معنای این عکس در افکار عمومی به همان ترتیبی برساخته می‌شود که تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور خواسته است؟»

در ادامه این نوشتار آمده است: «از منظر جامعه‌شناسی فرهنگی، سیاستمداران همواره از نمادها و آیین‌ها در قالب نمایش‌هایی فرهنگی استفاده می‌کنند تا خود را نماینده خیر عمومی و رقبایشان را نامعتبر و منفعت‌طلبانی خودخواه جلوه دهند. موفقیت در سیاست تا حدودی نیازمند مهارت و استفاده از نمادها و نمایش‌های فرهنگی است اما سیاستمداران کمتر قادرند معنای نمادهای سیاسی و نمایش‌های عمومی‌شان را مدیریت کنند؛ چون در جهان رسانه‌ای‌شده، این معانی عمیقا در درون و از طریق رسانه‌ها سازمان‌دهی می‌‌شوند.»

رسانه‌های اصلاح‌طلب که در مقابل سفر پربار رئیسی به روسیه آچمز شده‌اند و دیگر چیزی برای هجمه و حمله به دولت نیافته‌اند، سراغ نماز خواندن رئیس‌جمهور آمده‌اند! این روزنامه در حالی نماز خواندن را معادل نمادها و آیین‌های فرهنگی گرفته است که نماز خواندن فریضه واجب است. یعنی چیزی نیست که بگوییم رئیس‌جمهور می‌توانست آن را انجام دهد یا ندهد. اما نکته قابل تامل آن است که نویسنده این یادداشت نماز خواندن را معادل نمادها و آیین‌های فرهنگی گرفته که سیاستمداران از آن استفاده می‌کنند تا خود را خیر عمومی و رقبایشان را منفعت‌طلبانی خودخواه جلوه دهند!! در ادامه این سطرها فقط می‌توان گفت عجیبا غریبا.../ کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها