برنامه مجلس برای بیمه زنان خانه دار

کد خبر: 1125088

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بیمه زنان خانوار را اجرایی کند. و خانه داری باید به عنوان یک شغل در نظر گرفته شود.

برنامه مجلس برای بیمه زنان خانه دار

 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۵ بهمن ماه) نکاتی را درباره حوزه زنان مطرح کردند.

رحمانی: خانه داری باید به عنوان یک شغل در نظر گرفته شود

فاطمه رحمانی با بیان اینکه تأمین امنیت اقتصادی زنان مسئله‌ای بسیار مهم است و بستر تعالی و آرامش خانواده‌ها را فراهم می‌کند،گفت: موضوع بیمه زنان خانه دار در قانونگذاری مورد توجه است اما در برنامه ریزی و اجرا آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین موضوع بیمه زنان خانه دار در برنامه ششم توسعه آمده است اما تا به امروز شاهد هیچ عملکردی در این زمینه نبوده ایم.

رئیس کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بیمه زنان خانوار را اجرایی کند. متأسفانه در مسئله بیمه زنان خانه دار ما همچنان در نقطه آغاز هستیم و خانه داری باید به عنوان یک شغل در نظر گرفته شود.

قاسم پور: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ضروری است

در ادامه جلسه، فاطمه قاسم پور با تأکید بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اهمیت زیادی دارد و حتماً برای این موضوع باید بودجه‌ای پایدار در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: الگوی توانمندسازی زنان سرپرست باید مشخص شود و آنان باید مورد حمایت قرار گیرند چرا که اغلب زنان سرپرست خانوار در دهک‌های ضعیف جامعه هستند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه از زنان سرپرست خانوار تحت عنوان کارگران ارزان قیمت استفاده می‌شود و آن طور که باید و شاید با نگاه توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برنامه‌ای برای زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید به طور جدی پیگیری شود.

بسطامی: میزان مستمری مددجویان کم است

همچنین علی اکبر بسطامی در این باره گفت: زنان سرپرست خا نوار باید مورد توجه قرار گیرند، همه مسئولان باید برنامه‌هایی را در جهت حمایت از آنان در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در سال ۸۵ تعداد زنان سرپرست خانوار حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود اما الان طبق آمار غیر رسمی تعداد زنان سرپرست خانوار به ۵ میلیون نفر افزایش یافته است و لذا باید این افراد مورد حمایت قرار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار زنان مطلقه و دختران مجرد در سراسر کشور در حال افزایش است. متأسفانه در بودجه ۱۴۰۱ بحث مسکن محرومان حذف شده و باید این موضوع در بودجه لحاظ شود.

وی افزود: میزان مستمری مددجویان کم است و قانون هدفمند سازی یارانه‌ها هم به درستی اجرا نمی‌شود. در شرایط کنونی مجلس شورای اسلامی هم باید برنامه‌هایی را برای توجه به اقشار ضعیف جامعه و زنان سرپرست خانوار داشته باشد و در دستور کار خود قرار دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها