رئیس دستگاه قضا وارد مشهد شد/ اژه ای: مدیریت‌ مسائل در جنگ اقتصادی باید متفاوت باشد

کد خبر: 1125593

رئیس قوه قضاییه در پنجمین سفر استانی خود همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد استان خراسان رضوی شد.

رئیس دستگاه قضا وارد مشهد شد/ اژه ای: مدیریت‌ مسائل در جنگ اقتصادی باید متفاوت باشد

رئیس قوه قضاییه در پنجمین سفر استانی خود همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد استان خراسان رضوی شد.

دیدار با فعالان اقتصادی، ملاقات با اقشار مختلف مردم و حضور در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی و همچنین حضور در جلسه شورای قضائی استان، از جمله برنامه های سفر رئیس قوه قضائیه به مشهد است.

همچنین در حاشیه این سفر، تعدادی از معاونان قوه قضائیه با سفر به برخی از شهرستان‌های استان از جمله سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، خواف و تربت جام، به بررسی مشکلات و مسائل حقوقی شهرستان خواهند پرداخت.

 تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی به حقوق عامه

رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به مشهد بر رسیدگی به حقوق عامه و رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم در خدمت به مردم، خدمت به کشور و خدمت به نظام اسلام توفیق داشته باشیم.

وی افزود: سفرهای استانی معمولا یک روزه است. ولی به دلیل اهمیت و ویژگی استان خراسان رضوی و مشهد این سفر ۲ روزه شد تا برنامه های بیشتری داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا درباره اهداف خود در سفر به مشهد خاطرنشان کرد: از اهداف این سفر این است که با مردم و مسئولان استان به صورت مستقیم اتباط داشته باشیم و مطالب را بشنویم و ببینیم و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی افزود: همچنین با ارزیابی دستگاه قضایی در هر استان تلاش می کنیم در برطرف کردن مشکلات قضایی استان نیز اقدام کنیم.

محسنی اژه ای تاکید کرد: از جمله مهمترین اهداف سفر ما نیز احیای حقوق عامه است. بررسی می کنیم چه مسائل مهمی در استان وجود دارد که قوه قضائیه با کمک استاندار و مدیران اجرایی و مردم در رفع آن مسائل و رسیدگی به حقوق عامه مردم اقدام کند و بخشی از نارسایی ها برطرف شود./فارس

مدیریت‌ مسائل در جنگ اقتصادی باید متفاوت از شرایط صلح باشد

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم مدیریت صحنه اقتصاد کشور متناسب با تهدیدات موجود علیه آن گفت: نمی‌توان در شرایط جنگ اقتصادی مانند دوران صلح مسائل را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای صبح امروز (۷ بهمن)، در اداره کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: خراسان رضوی باید در خیلی از موضوعات الگو باشد. این مساله در سطح کشور اهمیت دارد که مردم بدانند تفاوت بین خراسان رضوی که نام رضا(ع) را یدک می‌کشد، با سایر نقاط کشور چیست. این مساله باید در ابعاد مختلف مربوط به این استان بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه اگر ما واقعا به جنگ اقتصادی باور داریم و می‌دانیم که امروز دشمن اقتصاد را هدف گرفته و می‌خواهد با فشارهای اقتصادی به مقاصد خود برسد، پس باید متناسب با این جنگ حرکت کنیم. یعنی لازم است قوانین و ساختارهای اقتصادی را در این مسیر و برای مدیریت صحنه نبرد به کار گیریم./ ایسنا

 دیدار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با کارکنان این سازمان

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با کارکنان این سازمان در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان پیش از ظهر پنج‌شنبه در بازدید از سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و اکنون مسئولیت ما دوچندان شده است.

وی با استناد به منابع دینی ادامه داد: پروردگار می‌فرماید «پس از آنکه ظالمان را سرنگون کردیم حکومت را به صالحان سپردیم»، به تعبیری در ادامه می‌فرماید «شما که پیش از این شعار می‌دادید اگر قدرت دست ما بود چه می‌کردیم، اکنون امکانات و حکومت در اختیار شماست و در انتظار رفتار شما هستیم» لذا دوره انقلاب آزمایش بسیار سختی است.

اژه ای: هدف از سفرهای استانی احیای حقوق عامه است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در طول این ۴۳ سال، سخت‌ترین فشارها بر جمهوری اسلامی وارد شد، این فشارها فقط از جانب دشمن نبود بلکه دوستان نادان نیز به طرق دیگر فشار آوردند و انقلاب اسلامی گردنه‌های سختی را از همان آغاز پیدایش خود پشت سر گذاشته است.

عدالت اجتماعی باید در جامعه برقرار باشد

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از آمار بالای زندانیان در خراسان رضوی، از همه مسئولان استان خواست نسبت به بهبود این شرایط تلاش کنند.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی اژه‌ای در دیدار مردمی خود با مردم مشهد، با بیان این‌که دشمنان نظام با عملیات روانی در تلاش برای ترویج فساد و ناهنجاری‌ها هستند، اظهار کرد: آنان از فضای مجازی نیز برای مقاصد خود نهایت استفاده را داشته‌اند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که ضرر برخی مفاسد اجتماعی و فرهنگی بیشتر از مفاسد اقتصادی است که منجر به نفوذ دشمن می‌شود، ادامه داد: کشور ما در حال حرکت است، متوقف نشده است و خوشبختانه از نظر امنیت، قدرت بازدارندگی و رتبه‌های علمی در حال پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه آمار زندانیان در شأن خراسان رضوی نیست افزود: باید عدالت اجتماعی را برقرار کرد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، همه مسئولان به‌خصوص مدیرانی که در خراسان رضوی و مشهد مشغول فعالیت هستند باید تلاش کنند استان و شهری الگو در شأن حضرت امام رضا (ع) و حضرت بقیه‌الله ایجاد شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها