۲۰ سال حبس برای شهروند انگلیسی بخاطر دور زدن تحریم های ایران

کد خبر: 1125821

وزارت دادگستری واشنگتن مدعی است یک شهروند انگلیس در مشارکت با چهار تن دیگر در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، اقدام به دور زدن محدودیت های تجاری علیه ایران کرده است.

۲۰ سال حبس برای شهروند انگلیسی بخاطر دور زدن تحریم های ایران

به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری آمریکا یکی از شهروندان انگلیس را به ارسال فناوری‌های حساس نظامی به ایران متهم کرده است.

ادعا می‌شود که «صابر فقیه» ۴۶ ساله پذیرفته که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، فناوری‌های قابل استفاده در پهپاد را به ایران منتقل کرده است.

همزمان، وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی برای طرح اتهام علیه چهار تن دیگر به بهانه مشارکت در این اقدام صادر کرد.

از میان این چهار نفر، «علیرضا تقوی» ۴۶ ساله، ایرانی‌الاصل است. در حال حاضر برای متهم ردیف اول این پرونده احتمال ۲۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

این اقدام در راستای اعمال فشار به طرف‌های ثالث برای تحمل هزینه تحریم‌هایی است که واشنگتن علیه کشورهایی اعمال می‌کند که خارج از حلقه متحدان آمریکا قرار دارند و به نوعی تکمیل کننده کارزار فشار حداکثری است که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا طراحی شد.

از سوی دیگر، بهانه تراشی برای تحریم افراد و شرکت‌های خارجی به بهانه دور زدن محدودیت‌های تجاری اعمال شده علیه ایران، در حالی صورت می‌گیرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا مدعی تلاش برای پیشبرد مذاکرات وین است که موضوع اصلی آن برچیدن تحریم‌های ضد ایرانی به عنوان پیش شرط بازگشت واشنگتن به تعهدات برجامی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها