جزئیات دیدار مجمع نمایندگان لرستان با رئیس جمهور

کد خبر: 1125890

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال را از مطالبات مجمع نمایندگان از ریاست‌جمهوری عنوان کرد و گفت: این مهم از مصوبات سفر بود که پیگیری کردیم، از این رو برای افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در استان با هدف اشتغال‌زایی هستند تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

جزئیات دیدار مجمع نمایندگان لرستان با رئیس جمهور

یحیی ابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار روز گذشته مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی با ریاست جمهوری، اظهار کرد: یکی از رویه‌های غلط که در دولت‌های گذشته اتفاق افتاده بود، برای زمان افتتاح پروژه و یا تامین اعتبار، پروژه‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند، در اولویت قرار می‌گرفتند که به این موضوع اعتراض کردم.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌ها و شهرستان‌ها پروژه از قبل تعریف شده و آن‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اولویت قرار بگیرند، اما در شهرهایی که از قبل پروژه‌ای برای آن‌ها تعریف نشده، عین بی‌عدالتی است و باید رویه گذشته تغییر کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفرهای استانی ریاست جمهوری، چند پروژه تعریف و تامین اعتبار شود، گفت: مشکلاتی در حوزه شهرداری‌ شهرهای کوچک نیز وجود دارد که مربوط به ارزش افزوده ۹ درصدی بوده و این نیز مصداق بی‌عدالتی است.

ابراهیمی ادامه داد: شهرهای کوچک مجاور تهران به دلیل داشتن صنایع و پرداخت مالیات یک ریال بدهی ندارند، این در حالی است که شهرهای لرستان، تا ۱۵ ماه حقوق کارگران شهرداری به دلیل نبود منابع پایدار پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه لرستان بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی است، افزود: اولویت و مطالبه مهم مردم استان تامین حق‌آبه به شکل واقعی برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ایجاد و تکمیل سدهای نیمه تمام است.

نماینده مردم سلسله و دلفان، تکمیل راه‌های ریلی و زمینی را دیگر مطالبه مهم مردم لرستان برشمرد و افزود: در گزارش ارائه شده به رئیس‌جمهور، عنوان کردیم که لرستان از تمامی ظرفیت توسعه راه‌های ریلی، زمینی و هوایی برخوردار است.

وی بر افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد تاکید و تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها است، ضمن اینکه علاوه بر تعداد، ساعات پرواز نیز منظم شود.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات محور نورآباد به هرسین در کریدور شمال‌غرب به جنوب، خاطرنشان کرد: مشکلات اساسی در این بخش وجود دارد که باید نسبت به تامین و تخصیص اعتبار به پیمانکاران توجه ویژه شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تکمیل و تامین اعتبار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای الیگودرز و بروجرد، تامین آب شرب مناطق روستایی، فاضلاب شهری سلسله و دلفان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر مطالبات مجمع نمایندگان از آیت‌الله رئیسی بود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در مدارس بسیاری از مناطق دلفان، بیان داشت: از نظر امکانات و تجهیزات آموزشی در بسیاری از نقاط شهری و روستایی دلفان دچار مشکل هستیم.

ابراهیمی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از دیگر مطالبات مجمع نمایندگان از ریاست‌جمهوری عنوان و اظهار کرد: این مهم از مصوبات سفر بود که پیگیری کردیم، از این رو برای افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری در استان با هدف اشتغال‌زایی هستند تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها