نظر نادری درباره گسترش روابط ایران با کشورهای شرق

کد خبر: 1125993

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: استراتژی رویکرد به شرق استراتژی درست و کارآمدی است چرا که در دوره جدید شاهد چرخشی هستیم که قدرت از سوی کشورهای غربی در حال جابجایی به کشورهای شرقی است.

نظر نادری درباره گسترش روابط ایران با کشورهای شرق

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با گسترش روابط ایران با کشورهای شرق از جمله روسیه و چین و همچنین رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تعاملات با همسایگان گفت: روابط با شرق رویکرد بسیار درستی است که جمهوری اسلامی ایران آن را دنبال می‌کند. اوایل انقلاب شعار «نه شرقی نه غربی» مطرح شد و هسته مرکزی این شعار موضوع استقلال بود که به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را دارد.

نادری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در روابط خود از موضع عزت اقدام و تعاملات خود را برقرار می‌کند، بنابراین با این رویکرد روابط ما می‌تواند با هر کشوری انجام شود؛ البته طرف مقابل ما باید کشوری باشد که رسمیت داشته باشد که این شامل رژیم صهیونیستی نمی‌شود.

وی ادامه داد: درباره سایر کشورها طبق فرمایش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، با هر کشوری می‌توانیم از حوزه اقتدار و عزت ارتباط برقرار کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علیرغم اینکه استراتژی برقراری ارتباط با شرق و استراتژی تعامل با کشورهای همسایه رویکرد بسیار درستی است، شاهد هستیم که مخالفت‌هایی از طرف طیف غرب‌گرای کشور درباره گسترش این تعاملات مطرح می‌شود. نادری افزود: هیاهوهایی که از سوی مخالفان و غرب‌گرایان کشور مطرح می‌شود برای این است که این گروه فکر می‌کنند به اربابان غربی آنها دیگر توجه نمی‌شود، منافع آنها به خطر می‌افتد و نقش آنها در کشور کم‌رنگ خواهد شد؛ اما ایران ضمن حفظ استقلال با هر کشوری که لازم و صلاح باشد و منافع ملت را تامین کند وارد مذاکره خواهد شد.

وی عنوان کرد: استراتژی رویکرد به شرق استراتژی درست و کارآمدی است چرا که در دوره جدید شاهد چرخشی هستیم که قدرت از سوی کشورهای غربی در حال جابجایی به کشورهای شرقی است.

نماینده مردم تهران گفت: کشورهای شرقی و کنشگری قدرت خود را افزایش می‌دهند و با توجه به نظم چرخشی قاعدتاً این کشورها یکی از بلوک‌های آینده در قدرت دنیا خواهند بود.

نادری خاطرنشان کرد: شرایط بین‌المللی در حال تغییر است و از وضعیت گذشته فاصله گرفته‌ایم چرا که قدرت در دنیا در حال چندقطبی شدن است؛ در نظام چند قطبی آینده شاهد قدرت‌یابی کشورهای شرقی خواهیم بود که جمهوری اسلامی نیز یکی از آنها است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها