جلسه علنی امروز(یکشنبه)/تذکر نماینده سراوان به وزیر نیرو

کد خبر: 1126276

نماینده مردم سراوان در مجلس درباره بحران آب در سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نیرو هشدار داد و از احتمال مهاجرت ۲۰۰ هزار نفری مردم از این منطقه خبر داد.

جلسه علنی امروز(یکشنبه)/تذکر نماینده سراوان به وزیر نیرو

نماینده مردم سراوان در مجلس درباره بحران آب در سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نیرو هشدار داد و از احتمال مهاجرت ۲۰۰ هزار نفری مردم از این منطقه خبر داد.

ملک فاضلی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور درباره وضعیت اقتصادی و بهداشت و درمان در کشور گفت: مشکل معیشت و سلامت به مجلس یازدهم خوش آمد گفت. آیا مشکلات حل شده است، ما چه کرده‌ایم، دولت قبل چگونه عمل کرد و وظیفه دولت فعلی چیست؟ این‌ها سوال‌های روزانه جامعه است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم درباره عملکرد دولت دوازدهم گفت: ۱۶ ماه از عمر مجلس یازدهم با دولت دوازدهم گذشت. دولتی به عنوان فرمانده حل مشکلات که در پایان عمرش به دنبال تحریم و آمدن کرونا از عمل در میدان و حل مشکل، از ترس جان به ویترین مشاهده بدل شد و از فضای عمل به فضای مجازی حرکت کرد. نتیجه‌اش هم غارت ویران‌گر صندوق ارزی مملکت و در نهایت گرانی و تورم افسارگسیختهِ روزافزون بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خطاب به مسئلان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس تأکید کرد: وظیفه ما خیلی سنگین است. نشستن و تماشا کردن وظیفه ما نیست. صدای معلمان، کارگران، و کشاورزان در کنار مجلس هر روز طنین انداز می‌شود. باید به آنچه دور و برمان می‌گذرد، حساس باشیم.

فاضلی با اشاره به واکسیناسیون گسترده در کشور از رئیس جمهور تشکر کرد و گفت: در مملکتی که یک درصد جمعیت و ۹ درصد منابع دنیا را دارد، صحبت از ارز ترجیحی زیبنده نیست. سقوط آزاد غیرقابل تصور ارزش پول ملی را در رویا هم نمی‌دیدم. اگر روزی توانستید ارز را پایین آورید، مسکن را چگونه سامان می‌دهید؟ مملکت را هنرمندانه تخریب کردند. نباید بیش از این شاهد باشیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس یازدهم با اشاره به مرز مشترک  ۴۰ کیلومتری سیستان و بلوچستان با پاکستان به مشکلات حوزه ‌انتخابیه‌اش پرداخت و گفت: این منطقه با ۵۰۰  هزار نفر جمعیت، پایانه مرزی ندارد. میزان صادرات این بخش ۶ برابر مکان‌هایی بوده که پایانه مرزی رسمی و مناطق آزاد تجاری دارند. سراوان باید به دلیل جغرافیای بی‌نظیرش منطقه ویژه تجاری باشد.

اگر به سراوان آب‌ نرسانید، ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت خواهند شد

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان درباره بحران بی‌آبی سراوان خطاب به وزیرد نیرو تذکر داد و تأکید کرد که اگر به این منطقه آبرسانی نشود، ۲۰۰ هزار نفر  مجبور به مهاجرت خواهد شد.

وحیدی: تعلل در ایجاد نظام شایسته تعلیم و تربیت قابل قبول نیست

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعلل در اجرای نظام شایسته در تعلیم و تربیت و بحث رتبه بندی معلمان انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا ، محمد وحیدی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: رئیس جمهور در صحنه های داخلی و بین المللی در تلاش است تا عزتمندی کشور را نشان دهد اما برخی از معاونین ایشان و وزرا تعلل می کند. تعلل آموزش و پرروش در بحث رتبه بندی معلمان و ایجاد نظامی شایسته در حوزه تعلیم و تربیت قابل قبول نیست.

وی در ادامه گفت: وزرا و معاونین دولت نباید در اجرای سیاستهای اعلامی از سوی رئیس جمهور کوتاهی کند و هر روز مسئله جدید به وجود آورند. تعلل در عملکرد وزرا و معاونین از نگاه مجلس قابل قبول نیست و انتظار می رود با نگاه انقلابی مشکلات و مسائل را دنبال کنیم.

 مجلس نباید قراردادی که 20 سال از عمر آن می گذرد را تصویب کند

نماینده مهریز در مجلس با اشاره به قرارداد اجتناب از أخذ مالیات مضاعف بین ایران و سوئیس گفت: متأسفانه دولت گزارشی از عملکرد قرارداد به مجلس ارائه نکرده در صورتی که این قرارداد 20 سال پیش منعقد شده است.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه (5) آبان 1381 هجری شمسی (27 اکتبر 2002) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن و در مخالفت با آن اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید نسبت به قراردادی که توسط دولت امضا می‌شود اشراف داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه دولت گزارشی از عملکرد قرارداد به مجلس ارائه نکرده است، در صورتی که این قرارداد 20 سال پیش منعقد شده و اکنون قرار است اصلاح شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس تصریح کرد: دولت باید جزئیاتی از این قرارداد را به مجلس ارائه و اعلام می‌کرد که اشکال این قرارداد در کدام قسمت وجود دارد، متأسفانه دولت حتی جای حروفی را که علامت سوال گذاشته شده اصلاح نکرده و به آن توجهی نکرده است.

دولت هنوز برنامه جایگزین حذف ارز ترجیحی را ارائه نداده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت هنوز برنامه عملیاتی و جایگزین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: دولت و مجلس باید اولویت‌های اساسی کشور را در دستور کار خود قرار دهند و به دنبال رفع مشکلات کشور باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه شاهد گرانی شدید تمام اقلام مورد نیاز و ضروری مردم هستیم به گونه‌ای که قیمت بسیاری از کالاها چند برابر شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه زمانی که وزرا به مجلس می آیند و از آنان می‌پرسیم که چرا فلان کالا گران شده است، می‌گویند شرایط اقتصادی کشور همین است یا آنکه گرانی‌ها را به مذاکرات حواله می‌دهند و می‌گویند باید ببینیم تکلیف مذاکرات چه می‌شود!

بدری ادامه داد: قیمت برنج نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد و قیمت لبنیات بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. نباید اقلام ضروری و مورد نیاز مردم تا این حد گران شود.

بدری گفت: دولت بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کرده است اما باید برنامه عملیاتی جایگزین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه دهد که هنوز ارائه نداده است.

وی تصریح کرد: هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده است، شاهد گرانی نهاده‌های دامی هستیم. لازم است هیئت رئیسه مجلس یک جلسه غیرعلنی با حضور وزرای اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار کند تا درباره راهکارهای رفع گرانی‌ها و موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی بحث و تبادل نظر شود.

بدری افزود: شورای نگهبان مدتی است که به لایحه رتبه بندی معلمان ایراد گرفته، لازم است هر چه سریع‌تر ایرادات شورای نگهبان به این لایحه مرتفع شود تا زودتر این موضوع عملیاتی شود و معلمان از حقوق خود برخوردار شوند.

حذف ارز ترجیحی باعث گرانی می‌شود / دولت و مجلس تدبیر کنند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید نظارت‌ها را افزایش دهیم چرا که حذف ارز ترجیحی گرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: دولت پیشنهاد داده که ارز ۴۲۰۰ تومانی، حذف و ارز ترجیحی نان، دارو، نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر که ارز ترجیحی هنوز حذف نشده، قیمت نهاده‌های دامی سرسام‌آور است و تولید در بخش کشاورزی مقرون به صرفه نیست. علاوه بر این، مردم همین الان هم باید برای تأمین دارو در صف بایستند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت کالاهای اساسی سرسام‌آور است و اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، قطعاً گرانی‌ها افزایش پیدا می‌کند. یکی از استدلال‌های دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن است که در این زمینه فساد اتفاق افتاده، حرف ما آن است که باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند نه آنکه نظارت را رها و به جای آن، ارز دولتی کالاهای اساسی و کلیدی را حذف کنیم.

محمودزاده افزود: دولت و مجلس باید تدابیری اتخاذ کنند که حذف ارز ترجیحی مدیریت شده و در طول زمان‌های متعدد انجام شود و اجازه ندهند موج تورمی این مسئله باعث گرانی‌های سرسام‌آور در جامعه شود.

وی با تأکید بر ضرورت رفع مشکل اشتغال جوانان گفت: رتبه‌بندی معلمان هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. وزارت آموزش و پرورش مسئله استخدام حق‌التدریس، معلمان خرید خدمت و معلمان نهضت سوادآموزی را در دستور کار خود قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها