«فردا» گزارش می‌دهد

اپوزیسیون ضعیف

کد خبر: 1126482

تلاش عبدالناصر همتی برای تبدیل شدن به اپوزیسیون و منتقد دولت، قبل از همه مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار گرفته و جالب آنکه او را در این قد و قواره نمی‌بینند.

اپوزیسیون ضعیف

گروه سیاست سایت فردا - عبدالناصر همتی در هفته‌های اخیر مدام در حال انتقاد از دولت است و تا آنجا پیش رفته که برخی گمان می‌کنند قصد دارد با ادامه دادن رویه تبلیغات انتخاباتی، خودش را آماده یک کاندیداتوری دیگر و شاید هم کرسی ریاست جمهوری کند. 

این گمانه را ما نه، بلکه رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح کرده‌اند. اول از همه «شرق» از حرکت همتی در مسیر اپوزیسیون شدن نوشت. این روزنامه اصلاح‌طلب با توانایی همتی برای رسیدن به این هدف با تردید نگریست و مطرح کرد: «مشخص نیست که اولا انتقادهای او چقدر استمرار خواهد داشت و ثانیا اگر قرار باشد او راهبری جریان منتقد دولت را در اختیار داشته باشد، اصلاح‌طلبان تا چه میزان با او همراه خواهند شد»

بعد از آن هم «قرن نو» از اینکه همتی می‌خواهد یک تنه دولت در سایه تشکیل دهد، گفت. بر پایه همین گزارش بود که «آفتاب یزد» امروز همتی را عکس یک کرده و با تیتر «دولت سایه تک‌نفره!» نوشت: «او در ایام مناظرات نیز بارها بر سرنوشت ساز بودن تک رای‌ها تاکید کرده بود و حالا این روزها به نظر می‌رسد تلاش دارد تک منتقد باشد و یک دولت سایه تک نفره را تشکیل دهد. همتی که همچنان از اصلاح‌طلبان به خاطر عدم حمایت اکثریتی از او در انتخابات 1400 دلخور است، این روزها تک و تنها و با تریبونی به نام توییتر یا اینستاگرام تلاش دارد نقش یک منتقد و اپوزیسیون دولت و حتی دولت در سایه را ایفا کند.»

«جهان صنعت» اما در شماره امروز خود جدای از نیت و هدف همتی به بررسی توان و ظرفیت او پرداخته است. این روزنامه اصلاح‌طلب رئیس پیشین بانک مرکزی را «اپوزیسیون ضعیف» خوانده و نوشته: «او اخیرا علاقه وافری به رو کردن عدد و رقم و حساب‌کشی از دولت پیدا کرده اما نمی‌گوید که خودش وقتی در بانک مرکزی مسوول بود، چه کرد؟ آیا کارنامه قابل دفاعی دارد؟ به کدام پشتوانه، امروز خرده می‌گیرد و هیاهو راه‌ می‌اندازد؟!»

در ادامه نیز افزوده: «شاید بهتر باشد از جانب دیگری به موضوع بنگریم؛ آقای همتی اگر مثل بسیاری از مدیران احمدی‌نژادی امروز در دولت رییسی پست و جایگاهی داشت، باز هم حامی مردم و بهبود اوضاع اقتصادی بود و با این اشتیاق توییت می‌کرد؟ به نظر نمی‌رسد که پاسخ مثبت باشد.گذشته از این، فرض کنیم که او شایستگی تبدیل شدن به یک منتقد را دارد اما باید دید آیا با این انتقادها به هدف خود که به گفته رسانه‌های اصلاح‌طلب مهیا شدن برای یک کاندیداتوری دیگر است، خواهد رسید؟ باز هم پاسخ منفی به نظر می‌رسد. دلایلش هم روشن است. آقای همتی اگر همین طور تخت‌گاز برود و انتقادهایش از دولت را ادامه دهد، از خود چهره‌ای می‌سازد که دیگر شانس تاییدصلاحیت از سوی شورای نگهبان را ندارد. ضمن اینکه اصلا معلوم نیست که با این نوع نقدها بتواند محبوبیتی رقم زده و رای جمع کند. مهم‌تر اینکه او پشتوانه حزبی و جریانی ندارد و اصلاح‌طلبانی که وقتی در کارزار ۱۴۰۰ آنطور دستشان در پوست گردو بود، روی حمایت از همتی اجماع نکردند، در انتخابات‌های بعدی هم چنین نخواهند کرد. خلاصه اینکه همتی شاید اپوزیسیون باشد اما اپوزیسیون ضعیفی که نه مشکل‌ساز است و نه راه به جایی می‌برد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها