محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصلاح‌طلبان دقیقه 90 همتی را کنار می‌گذارند

کد خبر: 1126849

محمدصادق کوشکی گفت: شانس اصلاح‌طلبان بستگی به عملکرد دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم دارد. هرچه قدر دولت و مجلس خوب کار کنند، اصلاح‌طلبان قدرت اقناع اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند.

اصلاح‌طلبان دقیقه 90 همتی را کنار می‌گذارند

گروه سیاست سایت فردا: در چندوقت اخیر گویا اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ از یک‌سو جلسات چهارشنبه‌های آنها گویای این موضوع است و از سوی دیگر تحرکات عبدالناصر همتی با انتقادهای پیاپی‌اش به دولت رئیسی که گویا هنوز می‌خواهد در قالب رقیب رئیسی خود را نگه دارد.

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «اصلاح‌طلبان از فردای انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت خود برای پس‌گرفتن قدرت را آغاز کردند و به شدت کار می‌کنند تا بتوانند هرچه بیشتر کرسی‌های مجلس دوازدهم را به دست آورند و حتی دورخیزی هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری کرده‌اند. آنها مشغول احیای امید نیروهایشان هستند و می‌خواهند نیروهای جدیدی را جذب کنند».

این فعال سیاسی درباره نقش همتی برای اصلاح‌طلبان بیان کرد: «ممکن است اصلاح‌طلبان روی آقای همتی هم حساب باز کرده باشند اما همتی نیروی قطعی و اصلی آنها نیست. سیاست اصلاح‌طلبان فرصت‌طلبانه است و خیلی به مسائل اخلاقی توجه ندارند و اگر دقیقه90 به این نتیجه برسند که همتی دیگر به دردشان نمی‌خورد، حتما او را کنار می‌گذارند؛ بنابراین شاید مثلا در مقطع کنونی همتی برای آنها نیروی خوبی باشد که مدام به دولت آقای رئیسی انتقاد می‌کند اما این احتمال بسیار وجود دارد که در آستانه انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری ناگهان به حاشیه رانده شود».

این فعال سیاسی بیان کرد: «آقای همتی تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به عنوان یک نیروی تکنوکرات مالی شناخته می‌شد و حتی عموم جامعه هم او را نمی‌شناختند اما از فردای نامزدی‌اش در انتخابات وارد عرصه سیاسی شد و نشانه‌ها حاکی از آن است که تمایل دارد این چهره سیاسی را حفظ کند و احیانا خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده کند اما اصلاح‌طلبان کارکرد همتی را بیش از یک ویترین نمی‌دانند».

کوشکی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان شانسی هم در انتخابات‌های آینده خواهند داشت یا خیر، گفت: «شانس اصلاح‌طلبان بستگی به عملکرد دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم دارد. هرچه قدر دولت و مجلس خوب کار کنند، اصلاح‌طلبان قدرت اقناع اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند و عملا در انتخابات کاری از پیش نمی‌برند اما اگر دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته باشند، هیچ بعید نیست مثلا در انتخابات مجلس بازهم لیستی ارائه شود و آن لیست مورد اقبال قرار گیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها