«فردا» گزارش می‌دهد

ماجرای دیدار باهنر و خاتمی چیست؟

کد خبر: 1127447

قائم مقام جامعه مهندسین گفته دیدار آقای روحانی با مهندس باهنر در جلسه‌ای دو نفره صورت گرفته و موضوع آن دولت در سایه نبوده است.

ماجرای دیدار باهنر و خاتمی چیست؟

گروه سیاست سایت فردا - دولت در سایه شاید در عرصه سیاست ورزی ایران عملا کاربردی نداشته و نقش موثری ایفا نکند اما حرف و حدیث درباره آن بسیار است. یک روز از اپوزیسیون شدن ناصر همتی و دولت سایه یک نفره می‌گوید، فردا ادعا می‌شود که سعید جلیلی همچنان که دولت در سایه دولت روحانی تشکیل داده بود در سایه دولت رئیسی هم خواهد بود. 

وقتی هم که چند چهره سیاسی دیدار می‌کنند، سریع گمانه‌زنی‌ها شروع شده و حرف از تشکیل دولت در سایه می‌شود. مثلا همین چند روز قبل وقتی علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران دیدارها اخیر روحانی، خاتمی، ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و جهانگیری را گامی در راستای تشکیل دولت در سایه دانست، همه فراموش کردند که جواد امام پیش‌تر گفته بود که دیدارها خاتمی یک سری دیدارهای معمول بوده یا داماد روحانی همین حرف را درباره دیدارهای او زده بود.

گمانه‌زنی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای ادامه یافت و حتی دیدیم که رسانه‌های اصلاح‌طلب به رغم اسم بردن از چهره‌های شاخص راست میانه، از تحرک اصلاح‌طلبان گفتند و استنادشان هم به نام خاتمی بود جهانگیری . 

حالا اما هر چه می‌گذرد، اطلاعات بیشتری درباره دیدارهای مورد بحث رسیده و مساله شفاف‌تر می‌شود. مثلا  علیرضا خجسته‌پور، قائم مقام جامعه مهندسین درباره دیدارهای باهنر گفته: دیدار آقای روحانی با مهندس باهنر در جلسه‌ای دو نفره صورت گرفته و موضوع آن دولت در سایه نبوده است.مهندس باهنر فردی سیاسی و شناخته شده است که دیدارهای مختلفی دارد، دیدار با آقای روحانی نیز از جمله همین دیدارها بوده است.

او با اشاره به حضور محمدرضا باهنر در جلسه‌ای به میزبانی اکبر ناطق نوری نیز گفت: این جلسات با موضوع اعضای هیئت رئیسه مجلس پنجم صورت می‌گیرد که حجت‌الاسلام تقوی هم حضور دارند و هر دو ماه یکبار اتفاق می‌افتد و اخیراً هم دیداری با آقای علی لاریجانی داشته است.

وی اظهار داشت: باهنر با آقای خاتمی دیداری نداشته است و گفت: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب اینگونه مطرح می‌کنند که باهنر در جلساتی با موضوع تشکیل دولت در سایه حضور دارد، خیر اینگونه نیست.

خجسته‌پور با تأکید براینکه محمدرضا باهنر جزو نخستین افرادی بود که از ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی اعلام حمایت کرد، افزود: باهنر در انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از آقای رئیسی ستاد تشکیل داد و تمام دبیران استان را رؤسای ستاد حمایت از رئیسی معرفی کرد، و این در حالی صورت گرفت که حتی برخی طیف‌های اصولگرایی هنوز حمایت خود را از ایشان اعلام نکرده بودند. 

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تصریح اینکه مهندس باهنر در مسائل سیاسی و اقتصادی صاحب‌نظر است و نظراتش را در جایگاه دبیر کل یک حزب و عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سران قوا بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: باهنر دیدارهایی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، علیرضا زاکانی شهردار تهران ،  داشته و نقطه نظرات خود را با ایشان در میان می‌گذارد. همچنین دیدارهایی با نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی، وزرای دولت، معاونین رئیس جمهور و طیف‌های مختلف سیاسی دارد، بنابراین احتیاجی به ساختن دولت سایه و چنین مسائلی ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها