ناصر ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

دیدیم که انتقادات جلیلی از روحانی درست بود

کد خبر: 1127623

ناصر ایمانی گفت: صرف نظر از اینکه آقای جلیلی نامه‌ای نوشته باشد یا خیر، او روند مذاکرات را قبول ندارد و تصور می‌کند مذاکرات نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت.

دیدیم که انتقادات جلیلی از روحانی درست بود

گروه سیاست سایت فردا: ماجرای نامه انتقادی جلیلی با تکذیب آن ابعاد دیگری پیدا کرده است؛ اینکه بالاخره جلیلی به روند مذاکرات و سیاست خارجی دولت رئیسی انتقاد دارد یا خیر؟

ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آقای جلیلی روند مذاکرات را قبول ندارد و تصور می‌کند مذاکرات نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. صرف نظر از اینکه نامه‌ای نوشته باشد یا نه اما او به هر حال افکار عمومی هم چنین برداشت می‌کند که آقای جلیلی به مذاکرات کنونی ایراداتی دارد».

او ادامه داد: «خوشبختانه آقای جلیلی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و همین شوراست که در موضوع مذاکرات تصمیم‌گیری می‌کند؛ برخلاف دوره آقای روحانی که بشتر وزارت‌خارجه تعیین‌کننده بود. حالا آقای جلیلی می‌تواند نظراتش را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند؛ یعنی مسئولیتی دارد که فضای مناسبی برای طرح دیدگاه‌هایش را فراهم می‌کند و او هم همین کار را انجام می‌دهد».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «مسئله دیگر آن است که بسیار باید از ابراز عقیده آقای جلیلی استقبال کنیم زیرا باید دیدگاه‌های مختلف بیان شود. آقای جلیلی هم فردی است که شناخت از مذاکرات دارد و زمانی مسئولیت مستقیم داشته است و همین‌ حالا هم عضو شورای عالی امنیت ملی است؛ البته گفتن اینکه شناخت دارد لزوما به معنای تأیید مواضعش نیست اما به هر حال خوب است که مواضعش مطرح شود و علاوه بر او همه نخبگان هم نظراتشان را مطرح کنند. وقتی در سال92 مذاکرات در دوره اول آقای روحانی آغاز شد همین آقای جلیلی و خیلی‌های دیگر نظرات مخالفی با آنچه در مذاکرات می‌گذشت داشتند که آقای روحانی با تندترین برخورد با منتقدانش روبه‌رو می‌شد و بعدها دیدیم نقدهای آقای جلیلی و دیگران درست بوده است».

او در پایان گفت: «تردیدی نیست که بین آقای رئیسی و جلیلی اختلاف وجود دارد و این اختلاف به قبل از انتخابات هم برمی‌گردد. وجود اختلاف هم چیز عجیبی نیست زیرا هرکس نظرات خود را دارد. آقای رئیسی نگاهی عملگرایانه‌تر به سیاست خارجی دارد؛ در صورتی که آقای جلیلی نگاهی ایدئولوژیک‌تر دارد. اکنون نیروهای سیاسی کمتر به دولت انتقاد می‌کنند زیرا فعلا می‌خواهند دولت کارها را جلو ببرد و می‌گویند برای قضاوت زود است. درست هم می‌گویند اما حتما در آینده که عملکرد دولت بیشتر مشخص شود، بسیاری از نیروهای سیاسی از اصلاح‌طلبان گرفته تا حتی خود اصولگرایان نقدهایی را به دولت وارد می‌کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها