رفع ایرادات طرح انتقال آب از دریای عمان/تصویب اعتبارخرید وسایل حفاظتی جزیره خارک

کد خبر: 1127639

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان می پردازند.

رفع ایرادات طرح انتقال آب از دریای عمان/تصویب اعتبارخرید وسایل حفاظتی جزیره خارک

جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره(۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان(اعاده شده از شورای نگهبان) و بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش (اعاده شده از شورای نگهبان)،بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک، بررسی گزارش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم از دیگر مواردی است که نمایندگان در جلسه علنی امروز خود به بررسی آن می پردازند.

بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان، بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمان، بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) و بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق از دیگر مواردی است که در دستور کار امروز نمایندگان قرار دارد./ ایسنا

طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان در طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را به شرح زیر رفع و تصویب کردند.

ماده واحده- متن ذیل به عنوان بند «خ» به ماده (۲) قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب  ۲۴/  ۱۲/ ۱۳۹۴ الحاق می‌گردد:

خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک و فلزات بازمانده از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی‌شده و انتقال‌یافته برای جبران مصارف شرب در چهارچوب ماده(۲۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب  ۴/۱۲/ ۱۳۹۳ از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

آیین نامه اجرائی این بند حداکثر سه ماه پس از تصویب، توسط وزارت نیرو تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد./ ایسنا

کلیات لایحه قطعی کردن اعتبارخرید وسایل حفاظتی جزیره خارک تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک با ۱۴۷ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. همچنین ماده واحده این لایحه به تصویب رسید.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به وزارت نفت اجازه داده می‌شود مبلغ چهار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اعتبار ردیف ۵۰۳۰۴۱ (هزینه‌های ناشی از جنگ تحمیلی‌) قانون بودجه سال ۱۳۶۱ کل کشور را که برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در اختیار وزارتخانه یاد شده قرار گرفته بود و به علت شرایط خاص زمان جنگ امکان تهیه اسناد و مدارک انجام هزینه میسر نمی‌باشد با بررسی و تأیید هیأتی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های نفت‌، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور به هزینه قطعی منظور نماید./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها