مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای تامین جهیزیه ایرانی

کد خبر: 1128038

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، برای تامین جهیزیه کالای ایرانی مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به ستاد اجرایی فرمان امام اختصاص دادند.

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای تامین جهیزیه ایرانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین مصوبه این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه در حوزه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۲ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند نیز به میزان ۲۲۰ میلیون تومان در نظر گرفتند. 

وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، برای تامین جهیزیه کالای ایرانی مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به ستاد اجرایی فرمان امام اختصاص دادند. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون، بانک مرکزی مکلف شد، برای حمایت از اشتغال از طریق بانک‌های عامل مبلغ دو هزار هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه را از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و صد درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی و سایر منابع اختصاص دهد. 

زارع تصریح کرد: همچنین مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۷ هزار میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از مشاغل خرد اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان داشت: اعضای کمیسیون تلفیق، در راستای حمایت از اشتغال دانش بنیان و صنایع خلاق در کشور و تمامی استان‌ها با اولویت مناطق محروم مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند تا نظام بانکی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان اخلاق و طرح‌های مصوب پرداخت کند. 

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج نیز بانک مرکزی را مکلف کردند تا با تعیین مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع پس انداز و جاری قرض‌الحسنه و جاری شبکه بانکی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری بیماری های خاص و صعب العلاج برای کمک به بیماران صعب‌العلاج، سرطانی، خاص و زوج‌های نابارور و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت بیماران فقیر و موثر تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی و هلال احمر اختصاص دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها