زهره الهیان: دشمنان دیگر جرات نمی‌کنند ایران را تهدید نظامی کنند

کد خبر: 1128299

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: ایران در این چهل و سه سال از نظر نظامی و امنیتی در حدی قرار گرفته که دیگر دشمنان ما نمی توانند از لحاظ نظامی ملت ایران را تهدید کنند.

زهره الهیان: دشمنان دیگر جرات نمی‌کنند ایران را تهدید نظامی کنند

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نامگذاری هشتمین روز از ایام الله دهه فجر سال جاری با عنوان «انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی» اظهار داشت: امروز ایران به سطحی از توانمندی در حوزه دفاعی و بازدارندگی رسیده که دیگر شاهد مسائل ضد امنیتی و ضد ثبات در کشور نیستیم.

وی ادامه داد: این در حالیست که کشورهای همسایه ایران دچار مسائل جدی امنیتی هستند که این موضوع نشات گرفته از حضور نظامیان آمریکایی در این کشورهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکا در هر کشوری حضور پیدا کرده است برای آن کشور به جای امنیت مشکلات ضد امنیتی ایجاد کرده است، اما به برکت تدبیر حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری این اجازه به سربازان آمریکایی داده نشد که وارد ایران شوند.

الهیان بیان داشت: اگر آمریکا در ایران حضور می داشت قطعاً  وضع کشور ما بدتر از کشورهایی همچون عراق و افغانستان بود و باعث ایجاد چالش های مهم امنیتی در کشور ما می شد.

وی تاکید کرد: ایران در این چهل و سه سال از نظر نظامی و امنیتی در حدی قرار گرفته است که دشمنان ایران جرات کوچکترین مداخله در امور ایران را ندارند. این در حالی است که آمریکا بیشترین نیرو و تجهیزات نظامی خود را در اطراف ایران مستقر کرده است.

الهیان گفت: قبل از انقلاب تمام صنایع نظامی ما وابسته به آمریکا و کشورهای غربی بود و حتی برای استفاده از این تجهیزات می‌بایست مستشاران آمریکایی در داخل کشور حضور پیدا می‌کردند و حتی در نهایت تصمیم آخر را فرماندهان آمریکایی برای ارتش ایران می گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قبل از انقلاب از هر لحاظ نظامی به آمریکا وابسته بودیم، تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا ایران دارای استقلال در همه حوزه‌ها از جمله حوزه نظامی است که این موضوع به حدی پیش رفته است که دیگر دشمنان ما نمی توانند از لحاظ نظامی ملت ایران را تهدید کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها