نماینده مجلس: هر زمان نگاه به داخل و توان داخلی بوده است پیشرفت های شگفتی اتفاق افتاده است

کد خبر: 1128534

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هر زمان نگاه به داخل و توان داخلی بوده پیشرفت های شگفتی اتفاق افتاده است، اما متاسفانه عده‌ای در کشور با نگاه‌های غرب گرایانه و واداده مانع از پیشرفت در برخی از صنایع در کشور شده‌اند.

نماینده مجلس: هر زمان نگاه به داخل و توان داخلی بوده است پیشرفت های شگفتی اتفاق افتاده است

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت هایی که در حوزه تولید در این ۴۳ سال اتفاق افتاده است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بعد از انقلاب اسلامی توانسته ایم پیشرفت داشته باشیم در حوزه تولید و کارآفرینی بوده است زیرا از همان ابتدا یک خودباوری در بین تک تک مردم ایران و متخصصین کشور به وجود آمد.

وی ادامه داد: مثلاً در حوزه صنایع انرژی های نو، علوم هایتک و تکنولوژی های جدید موفق بوده ایم و همچنین در حوزه فنی مهندسی نیز توانسته ایم موفقیت‌هایی را به وجود بیاوریم این در حالی است که قبل از انقلاب تمام اقدامات کشور در حوزه فنی مهندسی از جمله سدسازی برعهده کارشناسان و متخصصین خارجی بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اکنون در حوزه فنی مهندسی مانند ساخت سد، نیروگاه، تولید برق و همچنین در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای و خورشیدی جزو چند کشور اول جهان هستیم که این اتفاقات نشان‌دهنده آن است که بعد از انقلاب یک خودباوری در بین مردم به وجود آمده است.

یوسفی تصریح کرد: نکته‌ای که در این موضوع وجود دارد این است که هر زمان نگاه به داخل و توان داخلی بوده است پیشرفت های شگفتی اتفاق افتاده است، اما متاسفانه عده‌ای در کشور با نگاه های غرب گرایانه و واداده مانع از پیشرفت در برخی از صنایع در کشور شده‌اند و این صنایع در این چهل سال تبدیل به نقاط ضعف برای کشور شده است.

وی با اشاره به صنعت خودروسازی تاکید کرد: ضعف در این صنعت به غیر از درآوردن صدای مردم حتی صدای مقام معظم رهبری را نیز در آورده است که علت این ضعف در صنعت خودروسازی وجود مدیران رانتی با نگاه به غرب و عدم اعتقاد به خودباوری است که این صنعت را به این وضعیت کشانده‌ است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: در حوزه فولاد و صنایع دیگر توانسته ایم حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم که آخرین اقدام بزرگ جوانان کشور پروژه انتقال نفت از غوره به جاسک است که با توجه به مسافت طولانی این پروژه می بایست از آلیاژ خاصی در ساخت لوله استفاده می‌شدو فقط چند کشور جهان به آن آلیاژ دست داشتند اما با همت جوانان کشور ما نیز به جمع آن چند کشور پیوستیم و توانسته ایم از این آلیاژ برای ساخت لوله انتقال نفت استفاده کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها