نماینده مجلس: ‌خواستار رفع کامل تحریم‌ها هستیم

کد خبر: 1129120

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در مذاکرات وین دستور کار مشخصی دارد.

نماینده مجلس: ‌خواستار رفع کامل تحریم‌ها هستیم

سیدعلی آقازاده در تشریح گزارش وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روند مذاکرات وین اظهار داشت: آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مسائل مربوط به برجام و گفتگوهای 4+1 را در جلسه امروز مجلس تشریح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این گزارشات هر از چند گاهی در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می‌شود گفت: آنچه واضح است این است که در روند مذاکرات، راهبرد و دستور کار جمهور اسلامی ایران مشخص است.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از یک قانون‌شکنی سنگین در برجام موجب تحقیر خودش در دولت گذشته شد البته جمهوری اسلامی ایران نیز با این خروج آسیب‌های زیادی را به‌ویژه از حیث اقتصادی دید.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای با این ذهنیت که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد پیش می‌رود.

 آقازاده با بیان اینکه ایران خواستار رفع تحریم‌ها و اخذ ضمانت از طرف غربی در مذاکرات است گفت: در این بین راستی‌آزمایی نیز انجام می‌گیرد و این روح کلی مسائل پیرامون مذاکرات در مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ایران طرف مذاکرات را به خوبی می‌شناسد و قصد ندارد که دوباره یک اشتباه را تکرار کند؛ اگرچه دولت فعلی آمریکا در مقام حرف با رویکرد دولت ترامپ در زمینه توافقات هسته‌ای با ایران مخالفت ‌کرد اما نمی‌توان به آن هم اعتماد کرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: تغییر دولت‌ها در آمریکا برای ایران تفاوتی نمی‌کند و ایران باید منافع و دستاوردهای خود را دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به سطحی از تکنولوژی برسد که خودکفایی و یا خوداتکایی در اقتصاد را رقم بزند تا اقتصاد خودپایه‌ای را در کشور ایجاد کنیم و بدین ترتیب اقتصاد ما تحت تأثیر مذاکرات هسته‌ای یا تصمیمات دولت‌های آمریکا قرار نگیرد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 4+1 بوده و در راستای همین سیاست تمهیداتی در مذاکرات در حال اجرا است.

نشست غیرعلنی 19 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد و در این نشست گزارشی از موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای وین و مسائل بین المللی و منطقه‌ای توسط وی به مجلس ارائه شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها