در گفتگو با فردا مطرح شد؛

بیژن مقدم: معاندان با فایل صوتی قدیمی دنبال تخریب شخصیت‌ها و نهادهای معتبر نظام هستند/این نوع فایل‌ها سندیت حقوقی ندارند

کد خبر: 1129415

فعال مطبوعاتی گفت: آنچه در یک فایل صوتی درباره یک نفر، یک نهاد یا مجموعه ای صحبت می شود الزاما سند و اعتباری به لحاظ حقوقی ندارد.

بیژن مقدم: معاندان با فایل صوتی قدیمی دنبال تخریب شخصیت‌ها و نهادهای معتبر نظام هستند/این نوع فایل‌ها سندیت حقوقی ندارند

گروه سیاسی فردا: بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مانور رسانه های معاند روی یک فایل صوتی قدیمی گفت: کاملا واضح و روشن است که معاندان با انتشار این فایل صوتی قدیمی به دنبال تخریب شخصیت ها و نهادهای معتبر نزد مردم هستند. معتقدم دستگاه های امنیتی و قضایی کشور باید به موضوع انتشار این فایل ورود کنند تا برای افکارعمومی روشن شود کسی که این فایل صوتی را منتشر کرده، که بوده و خودش چه سوابقی داشته است.

وی افزود: سندیت این نوع فایلها چندان معلوم نیست چون امکان دارد نام کسانی آورده شود که وجود خارجی ندارند یا مرحوم شده باشند و امکان دفاع از خود برای شان نباشد. ضمن آنکه این نوع فایل های صوتی قطعا تقطیع شده هستند تا با حذف بخشی از صحبت ها ایجاد شبهه کنند.

این فعال مطبوعاتی اظهار کرد: نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که وقتی در یک فایل صوتی دو نفر در حال صحبت هستند و مسائلی را مطرح می کنند، میزان سندیت آن مباحث به لحاظ حقوقی مشخص نیست.

وی افزود: آنچه در یک فایل صوتی درباره یک نفر، یک نهاد یا مجموعه ای صحبت می شود الزاما سند و اعتباری به لحاظ حقوقی ندارد. این موضوع باید به یک دادگاه و مرجع قضایی برده شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد بنابراین با شنیدن فایل صحبت های دو نفر نمی توان قضاوت کرد که آیا آنها درست می گویند یا خیر.

بیژن مقدم با اشاره به مطرح شدن نام محمدباقر قالیباف در فایل صوتی منتشر شده توسط ایران اینترنشنال ادامه داد: آقای قالیباف یکی از افرادی است که در آن فایل صوتی از او اسم برده شد. هم اکنون آقای قالیباف رئیس مجلس است، بالاخره دشمنان برای تخریب مسئولان نظام تلاش خودشان را انجام می دهند. معاندان نظام امکان دارد چنین اقداماتی را علیه روسای قوای ما انجام دهند تا در ذهن مردم شبهه ایجاد کنند، مهم آن است که پاسخ شفاف و مناسبی به این شبهات داده شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها