همه از دولت انتظار دارند

کد خبر: 1129626

جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مشکلات دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم پرداخت.

همه از دولت انتظار دارند

گروه سیاسی فردا: متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:

اکثر اعتراضاتی که امروز به دولت می شود صنفی است. دولت آقای روحانی در ماه های آخر برخی حقوق ها را به صورت نامتعادل افزایش داد، البته مجلس نیز در همین زمینه مصوباتی داشت که عاملی برای این اتفاق شد.

افزایش نامتعادل حقوق ها باعث شد از کارکنان قوه قضائیه گرفته تا کارمندان بخش های دیگر به شکلی اعتراض خودشان را ادامه دهند چون انتظار آنها این بود که با استقرار دولت آقای رئیسی بی عدالتی ها پایان یابد و حق و حقوق ها پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد.

همه از دولت انتظار دارند تا عدالت را در پرداخت حقوق و مزایا اجرا کند.با توجه به اینکه در بودجه سال 1401 نیز برقراری عدالت در پرداخت حقوق همچنان دیده نمی شود، این باعث شد، فرهنگیان، نیروهای شرکتی و بخش های دیگر نسبت به میزان حقوق شان معترض باشند بنابراین هر از گاهی جلوی مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری تجمع می کنند.

مطالبات حجیمی از دولت آقای رئیسی وجود دارد و دولت نیز در کوتاه مدت نمی تواند به این مطالبات پاسخ دهد. البته قول داده تا در قالب لایحه ای که به مجلس خواهد داد عدالت در حقوق را رعایت کند، آن حقوق هایی که زیاد هستند کاهش یابند و آن حقوق هایی که کم هستند افزایش پیدا کنند تا به این صورت مشکل را حل کند.

 به رغم وعده دولت آقای رئیسی، در حوزه رتبه بندی معلمان مجلس ورود کرد و در لایحه دولت اصلاحاتی را انجام داد. متأسفانه بعد از مصوبه مجلس، دولت اعلام کرد منابع لازم را برای اجرای این قانون ندارد، در حالیکه زمان بررسی لایحه، دولت متعهد شده بود که 12.5 هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون درنظر می گیرد. همین مسئله عاملی برای تشدید اعتراضات معلمان به دولت شده است.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها