نایب رئیس مجلس: دولت در بودجه ۱۴۰۱ روستاها را کانون تولید می‌داند

کد خبر: 1129878

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۱ روستاها را به عنوان کانون تولید و تحول معرفی کرده و بخش عظیمی از منابع را به این حوزه اختصاص داده است.

نایب رئیس مجلس: دولت در بودجه ۱۴۰۱ روستاها را کانون تولید می‌داند

علی نیکزاد عصر سه‌شنبه در دیدار مردمی با اهالی روستای خیارک سردابه اردبیل اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ روستاها با مشخصه‌ها و مؤلفه‌های تولید محصولات متنوع کشاورزی، دامی و باغی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری ممتاز به عنوان کانون تحول و تحرک شناخته شده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز زیرساخت‌ها در این مناطق تأمین شود.

وی تصریح کرد: در صحن علنی مجلس بودجه ۱۴۰۱ در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تمام تلاش ما بر این است تا از ردیف‌های ملی بیشترین جذب منابع را به استان اردبیل به ویژه روستاها داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مدیران استانی خواست تا با سفر به روستاها بیشتر با مشکلات اهالی آشنا شده و زمینه حل دغدغه‌های آنها را در حوزه آب شرب و همچنین عمران و آبادانی روستاها با همت بنیاد مسکن فراهم کنند.

نیکزاد افزود: اگر موضوع تولید و همچنین عمران، آبادانی و زیرساخت‌های مورد نیاز در روستاها تأمین شود، دیگر مهاجرت‌ها به حداقل رسیده و امکان پایداری حضور جوانان و نوجوانان را در مناطق روستایی با هدف پشتیبانی از کانون‌های تولید شاهد خواهیم بود.

وی گفت: قرار است به زودی معاون رئیس جمهور در حوزه محرومیت‌زدایی و روستاها در استان حاضر شده و ما بتوانیم کمبودهای استان را در بخش روستایی و جامعه عشایری مطرح کرده و با تأمین منابع مورد نیاز در سال آینده به شکل کامل مشکلات آب شرب، عمران روستایی و همچنین اجرای طرح‌های هادی را شاهد باشیم.

نیکزاد با ابراز خرسندی از ورود بسیج سازندگی در اجرای طرح آبرسانی به بیش از ۴۵۰ روستای استان خاطر نشان کرد: این حرکت آب و فاضلاب را در ارائه خدمات مطلوب‌تر به روستاییان کمک خواهد کرد تا در ۲ سال زمینه تأمین آب شرب روستاها فراهم آید.

وی دغدغه‌های روستانشینان منطقه خیارک و روستاهای سردابه را یادآور شد و اضافه کرد: احداث سد معیشتی، سالن ورزشی، گازرسانی به روستاهای دورافتاده، آسفالت راه‌های ارتباطی و همچنین توجه به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در روستاها از مطالبات به حق مردم این منطقه بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با سرکشی مستمر به ۲۵۰ روستای حوزه انتخابیه دغدغه‌های آنها را جمع‌بندی و در جلسات مجلس و دولت پیگیر حل این دغدغه‌ها و مشکلات باشیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها