کار بزرگ کمیسیون تلفیق مجلس

کد خبر: 1130259

احمد سالک درباره توفیقات مجلس یازدهم نکاتی را در قالب یادداشت یادآور شد.

کار بزرگ کمیسیون تلفیق مجلس

گروه سیاسی فردا: متن این یادداشت به شرح زیر است:

این مجلس عنوان «انقلابی» را بر خود گذاشته است که در داشتن روحیه انقلابی گری تبلور پیدا می کند. کار سختی است که قضاوت کنیم کدامیک از نمایندگان روحیه انقلابی دارند اما سرجمع حرکت مجلس یازدهم به سوی احیای مجموعه ارزش های انقلابی است و باید گفت این مجلس توانسته کارهای مثبتی را انجام دهد.

امروز کشور گرفتار جزایر مختلف برنامه ریزی است که باید این وضعیت در دولت سامان پیدا کند، اصلاح این وضعیت در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس قرار گرفت و امسال شاهد بودیم که تنظیم بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق آغاز یک ساماندهی در برنامه ریزی و بودجه نویسی کشور بود. حالا باید آثار این اتفاق را در سال آینده رصد کنیم.

طرح «جمعیت» در مجلس مصوب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد. امروز رشد موالید کشور برای مقابله با پیرشدن جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و مجلس به این موضوع مهم رسیدگی کرد.

امروز دولت ماهانه 10 هزار میلیارد تومان بابت بدهی های دولت های گذشته باید پرداخت کند، با اصلاحی که در ساختار بودجه 1401 اتفاق افتاد، امکان پرداخت این بدهی ها توسط دولت میسّر شد. نکته آخر اینکه هم مجلس و هم دولت انقلابی را باید تشویق کرد چون تاکنون ریالی از بانک مرکزی برای جبران کمبود اعتبارات در حوزه پرداخت حقوق کارمندان استقراض نشد، چراکه استقراض از بانک مرکزی موجب افزایش تورم در پی دارد.

آقای قالیباف تاکنون توانسته مجلس را خوب مدیریت کند. در مجموع مجلس یازدهم تاکنون حرکتی به سمت مطلوب داشته است اما اینکه آیا توانسته به سمت قله های ارزشی حرکت کند و به رفع مسائل و مشکلات جامعه بپردازد، این مقداری جای بحث دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها