ماجرای نامه ۱۷ نماینده مجلس

کد خبر: 1130272

۱۷نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر علوم خواستار شفاف‌سازی برنامه‌های این وزارتخانه، تحول در پژوهش و فناوری، ارتقای کیفیت آموزش، دیپلماسی علمی و ارتقای عدالت آموزشی شدند.

ماجرای نامه ۱۷ نماینده مجلس

در نامه ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی به محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: ضمن قدردانی و تشکر از برنامه دقیق جناب‌عالی جهت تصدی سمت مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خواهشمند است جهت ایجاد فضای همکاری، هم‌افزایی و نظارت، دستور فرمایید طی ۲۱ روز اداری اقدام لازم جهت شفاف‌سازی برنامه در محورهایی که در ادامه به حضورتان تقدیم می‌شود، صورت پذیرد و اطلاعات درخواستی در قالب جدول پیوست به این‌جانبان منعکس گردد. توجه جناب‌عالی مزید امتنان خواهد بود.

در این نامه مطالبات نمایندگان، «برنامه زمان‌بندی اجرای هر طرح»، «تعیین فازهای اجرای طرح‌ها و ارائه‌ میزان پیشرفت شاخص‌ها به صورت دوره‌های شش ماهه»، «شاخص‌ها و سنجه‌های قابل اندازه‌گیری برای هر طرح»، «وضعیت شاخص‌ها در آغاز به کار دولت سیزدهم برای هریک از طرح‌ها»، «چشم‌انداز و خروجی نهایی هریک از طرح‌ها» و «ارائه نام مسئول ارائه دهنده‌ گزارش‌های دوره‌ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌کننده بازخورد نمایندگان در خصوص میزان پیشرفت هریک از طرح‌ها» ذکر شده است.

محورهای مورد نظر این نمایندگان در نامه ذکر شده، «تحول در پژوهش و فناوری با هدف اثربخشی در حل مسائل کشور»، «ارتقای کیفیت آموزش عالی»، «توجه به کارآفرینی دانشجویان، اساتید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان»، «تقویت علوم پایه، علوم انسانی و تحقیقات بنیادی»، «دیپلماسی علمی»، «توجه به انسجام و هماهنگی در سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی» و «ارتقای عدالت آموزشی» بیان شده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها