آیت‌الله علم‌الهدی: اخلاص می‌تواند موجب گسترش و توسعه روزافزون کار باشد

کد خبر: 1130717

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اقدامات فرهنگی خودجوشی که امروزه در جامعه ما به راه می‌افتند و در آن‌ها دغدغه‌های اجتماعی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرند، مصداق واقعی جهاد تبیین هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی: اخلاص می‌تواند موجب گسترش و توسعه روزافزون کار باشد

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در در دیدار با جمعی از جوانان فعال فرهنگی مشهد اظهار کرد: وجود جوانان دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های فرهنگی به‌مثابه یک ذخیره، مایه قوت قلب کسانی است که از شروع نهضت امام (ره) تاکنون در عرصه حرکت‌های مختلف انقلابی در این کشور حضور داشته و یک انقلاب پرماجرا را پشت سر گذاشته‌اند.

وی افزود: امتیاز کاری که شما انجام می‌دهید، این است که شما برای خدا گام برداشته‌اید و بدون هیچ انگیزه مادی، فقط با انگیزه خدایی این اقدامات خودجوش و دغدغه‌مندانه را صورت می‌دهید.

اخلاص می‌تواند موجب گسترش و توسعه روزافزون کار باشد

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد:  توسعه یک پروژه فرهنگی که شما آن را با تعداد محدود راه‌اندازی می‌کنید، قطعاً حاصل اراده الهی است و اگر بازهم نتیجه کار به خدا واگذار شود، این اخلاص می‌تواند موجب گسترش و توسعه روزافزون کار باشد.

وی در ادامه سخنان خود، انقلاب اسلامی را مصداق بارز و روشنی از اعتماد به ذات پروردگار و توکل خواند و تأکید کرد: امام (ره) زمانی که نهضت خود را آغاز کرد، همگان انواع و اقسام استعارات و تعابیر را به کار می‌بردند تا امام (ره) را از زور سرنیزه رژیم یا اقتدار آمریکا بترسانند اما امام (ره) به قوه الهی ایمان داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: اگرچه جوانان ما باید همیشه در نظر داشته باشند که غیر از خدا، هیچ عاملی تأثیر و قطعیت ندارد و با نیت‌های مخلصانه می‌توان همه اهداف را محقق کرد و حقیقت هم این است که عامل اثربخشی اصلی یک اقدام، انگیزه خدایی است اما علاوه بر آن، حفظ ظاهر و قوام برنامه نیز منوط به توانمندی‌های افراد است و اساساً به همین خاطر هم مستمراً تأکید می‌شود که مسئولان خودشان واردعمل شوند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب امروزه نمونه کامل این حضور در عرصه هستند به‌طوری که مثلاً درحالی که برخی افراد احساس می‌کنند که رهبر معظم انقلاب ارتباط محدودی با واقعیت‌های جامعه دارند، مکرراً پیش ‌آمده که در هنگام بیان یک خبر خاص و قطعی به ایشان، متوجه شده‌ایم که رهبری نه‌تنها از موضوع اطلاع داشته‌اند بلکه مقدمات وقوع آن را نیز به‌دقت می‌شناسند و حتی پیامدها و نتایج بعدی آن را نیز موردبررسی و موشکافی قرار می‌دهند.

اخلاص می‌تواند موجب گسترش و توسعه روزافزون کار باشد

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی خودجوشی که امروزه در جامعه ما به راه می‌افتند و در آن‌ها دغدغه‌های اجتماعی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرند، مصداق واقعی جهاد تبیین هستند. اگر شاهد هستیم که رهبری به‌طور مستمر بر کلیدواژه جهاد تبیین تأکید دارند، به این خاطر است که این موضوع نیاز روز کشور است و این امر در خصوص افرادی مصداق جهاد پیدا می‌کند که فراتر از وظیفه سازمانی و مسئولیت خود به میدان بیایند. این امر مشابه همان رویکرد مسئولانه‌ای است که بسیجیان و عموم مردم در دوران دفاع مقدس در دستور کار خود داشتند و افزون بر برادران ارتشی و پاسداری که در خطوط مقدم حضور داشتند، بازهم همه افراد از هر قشر و طبقه اجتماعی داوطلب اعزام به جبهه می‌شدند.

وی افزود: در هنگام پرداختن به دغدغه‌های جوانان، انحصار و محدودیت در دیدگاه به‌عنوان یک آفت باید موردتوجه و پرهیز قرار بگیرد و با نگاه عام، همه جوانان جامعه با دیدگاه‌ها و عقاید متفاوت مخاطب اقدامات فرهنگی باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها