دفاع حاجی بابایی از مصوبات کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1131065

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: کمیسیون تلفیق مصوباتی شفاف، دقیق و روشن دارد اما اگر نمایندگان مجلس در مواردی به شبهه رسیده باشند حتماً برای اصلاح آنها اقدام خواهیم کرد.

دفاع حاجی بابایی از مصوبات کمیسیون تلفیق

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان صبح امروز (دوشنبه ۲ اسفند) در پاسخ به تذکرات شفاهی مطرح شده در صحن علنی مجلس، گفت: درباره ۱۳ هزار میلیارد تومان و در واقع آن ۲۰ درصدی که دولت نامه آن را هنوز نیاورده است چند پیشنهاد داریم تا مجلس و دولت به همراه هم به یک جمع بندی برسند که نهایتاً چه باید کنیم. باید تصمیم بگیریم این مبلغ از محل صرفه‌جویی، سهام یا اوراق هزینه خواهد شد.

حاجی بابایی عنوان کرد: نکته دیگر آنکه بعد از بارگذاری مصوبه کمیسیون در ۲۰ بهمن ماه طبق روال همه ابهامات را بررسی و برطرف کردیم. حدود ۸ مورد را ارائه کردیم که اصلاح شد و هیأت رئیسه کمیسیون این موضوع را مو به مو بررسی کرد.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین ویژگی‌های خوب کمیسیون تلفیق این است که ما شرکت در جلسات را باز گذاشتیم تا هر کس تمایل داشت حضور پیدا کند تا به اندازه سر سوزنی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق شبهه و ابهام وجود نداشته باشد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه البته هر موردی شبهه و ابهامی مانده باشد با شجاعت به آن برمی گردیم، اضافه کرد: البته کمیسیون، مصوباتی شفاف، دقیق و روشن دارد و در مورد مواردی که نمایندگان مجلس آنها را بررسی کرده‌اند اگر شبهه‌ای وجود داشته باشد حتماً برای اصلاح آن اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات حاجی بابایی گفت: از ارتباط با اصلاحیه لایحه و تغییر ۲۰ درصدی هنوز هیچ نامه مکتوبی از دولت نداریم طبق آئین نامه، این موضوع نامه کتبی می‌خواهد چرا که باید همراه با شورای نگهبان آن را مطرح و ابهامات را برطرف کنیم./ مهر

دلخوش در تذکر شفاهی:برخی مصوبات کمیسیون تلفیق در دستور کار وجود ندارد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برخی مصوبات کمیسیون تلفیق در دستور کار وجود ندارد و حذف شده، باید کارگروهی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: باید کارگروهی تشکیل شود چرا که بعضی از مصوبات کمیسیون تلفیق در دستور کار تلفیق وجود ندارد و حذف شده است. مواردی که در بندها و تبصره‌ها درباره آن در کمیسیون تلفیق رأی گرفته‌ایم.

دلخوش بیان کرد: همچنین در رابطه با تبصره ۱۷ که شب گذشته بارگذاری شده است، به نظر می‌رسد با ماده ۱۵۲ آئین نامه داخلی مغایرت دارد چرا که به کمیسیون ارجاع نشده است.

وی تأکید کرد: ملاک عمل صحن مجلس و نمایندگان بنا بر اعتماد به کمیسیون تلفیق آن چیزی است که از این کمیسیون بیرون آمده است. بنابراین از آقای حاجی بابایی خواهشمند است درباره مواردی که نمایندگان از آنها بی خبرند، توضیحات خود را ارائه دهند.

نادران در تذکری شفاهی:ابهامات مصوبه کمیسیون تلفیق برطرف شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دستکاری را به هیچ یک از همکاران خود انتصاب نمی‌دهم اما مواردی وجود دارد که برای تصمیم گیری آنها باید روال مشخصی وجود داشته باشد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس (دوشنبه دوم اسفند) که به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: آئین نامه مهلت‌هایی را برای کمیسیون تلفیق و صحن علنی مشخص کرده و ترتیبات رسیدگی به لایحه بودجه تعیین شده است که به چه صورت باشد.

نادران افزود: ما مصوبه کمیسیون را با امضای آقای باقرزاده دبیر اول کمیسیون داریم که در آن نوشته شده مبلغ ۹ میلیارد دلار از محل صادرات نفت خام و میعانات گازی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: این مصوبه کمیسیون بوده است ولی بعد از آن هیچ رأی گیری در این باره انجام نشده است. در مصوبه کمیسیون عبارت «معادل مبلغ» نوشته شده است که در متن مصوبه چنین عبارتی وجود ندارد ضمن آنکه موضوع ردیف ۱۸ جداول تبصره ۱۴ نیز در اینجا وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر باید تعیین تکلیف شود چرا که این موارد با درآمدی ها نیز تعارض دارد. پیشنهاد می‌دهم یکی از نایب رئیسان مجلس با هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق و معترضین این موضوع جلسه‌ای داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: من دستکاری را به هیچیک از همکاران خود انتصاب نمی‌دهم، اما برخی از موارد باید رسیدگی شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها