رئیسی: ایران به دنبال تحول و جهش در روابط منطقه‌ای است

کد خبر: 1131162

رئیس جمهور گفت: با توجه به قرابت سرزمینی و همسایگی و مزیت‌های اقتصادی ایران و قطر تصمیم گرفته شد با افزایش روابط و تنوع بخشی به زمینه‌های همکاری گام‌های جدی و جدیدی برای تقویت روابط برداریم.

رئیسی: ایران به دنبال تحول و جهش در روابط منطقه‌ای است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: من با دو هدف در دوحه حضور یافتم؛ اول توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور ایران و قطر و دوم شرکت در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز.

وی افزود: در دیداری که با شیخ تمیم داشتیم توافق کردیم که دو کشور از فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌ها و تعمیق مناسبات در عرصه ها و حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: طرفین با توجه به قرابت سرزمینی و همسایگی و مزیت‌های اقتصادی تصمیم گرفتند با افزایش روابط و تنوع بخشی به زمینه‌های همکاری گام‌های جدی و جدیدی برای تقویت روابط بردارند.

رئیسی اظهار داشت: ما توافق کردیم در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی، سلامت و فرهنگ همکاری‌های خود را به صورت جدی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: ایران برای برگزاری هرچه بهتر بازی‌های جام جهانی فوتبال که قطر میزبان آن است، آمادگی کامل را دارد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مزیت‌های ایران و قطر در حوزه‌های مختلف از جمله زیست محیطی، ترانزیتی، اقتصادی، علمی و به خصوص نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، زمینه تبدیل شدن هر چه بیشتر روابط دوجانبه و امنیت منطقه ای را تضمین می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحول و جهش در روابط منطقه‌ای است و این سفر در روابط ایران و قطر فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد.

رئیسی گفت: سطح همکاری‌های موجود بین کشورهای منطقه متناسب با ظرفیت های عظیم موجود نیست و جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که در چارچوب سیاست همسایگی، به تقویت و ارتقاء روابط منطقه‌ای کمک کند. ما به دنبال تحول روابط منطقه در جهت تعامل و همکاری و همگرایی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران ثابت کرده است که در کنار منافع همه کشورهای مستقل ایستاده است،اظهار داشت: ما در در دوران سختی، دوستی خود را به همه کشورهای منطقه ثابت کردیم.

تکمیل می شود...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها