نماینده مجلس: آمریکا دنبال دستاوردهای جدید در برجام است

کد خبر: 1131462

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به درخواست جمهوری خواهان کنگره آمریکا درباره تضامینی که در مذاکرات باید به ایران داده شود، گفت: دولت بایدن نتوانسته افکار عمومی و کنگره را در مورد بازگشت به برجام و آسیب‌هایی که داشته قانع کند زیرا آنها دنبال دستاوردهای جدید هستند.

نماینده مجلس:  آمریکا دنبال دستاوردهای جدید در برجام است
جلیل رحیمی جهان آبادی با یادآوری نامه جمهوری‌خواهان درباره تضمین‌هایی که آمریکا نباید به ایران دهد، گفت: دولت آمریکا با مشکلاتی مواجه شده است، آنها نمی‌دانند با امضای مجدد توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از برجام، شرایط آمریکا چه تغییری پیدا می‌کند یا اینکه چه محدودیت دیگری را می‌توانند به ایران تحمیل کنند که در این زمینه نه تنها  دستاوردی نخواهند داشت بلکه پاسخی برای کنگره ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: از سوی دیگر جمهوری خواهان علاقه‌ ندارند که دموکرات‌ها قرارداد هسته‌ای با ایران را امضا کنند و این دلایل حزبی دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید قرارداد را باید به گونه‌ای امضا کنند که احیاء توافق قبل حاصل آن باشد به نوعی که امضای توافق به مصوبه مجدد کنگره نیاز نداشته باشد. متاسفانه آمریکا می‌خواهد در با بازگشت به توافق هسته‌ای، دستاورد جدید علاوه بر دستاوردهای قبل داشته باشد و بخشی از مشکلی که آمریکایی‌ها را مقابل ایران در مذاکرات زمین گیر کرده، همین است.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: آنها هر چه تلاش کردند، نتوانستند دستاورد جدید به دست آوردند، همچنین نتوانستند افکار عمومی خود و کنگره را  قانع کنند که برجام، قرارداد ارزشمندی برای منافع آمریکایی‌هاست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اشتباه کردند که از برجام خارج شدند، گفت: آنها علاوه بر آسیب‌هایی که به ایران وارد کردند، به مردم خود نیز آسیب زدند و هم اکنون هم هرچه تلاش می‌کنند، نمی‌توانند آسیب‌ها را جبران کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران مواضع منطقی اتخاذ کرده و خط قرمزهایی مشخصی دارد، مذاکره کنندگان نیز تا امروز بر مواضع جمهوری اسلامی تاکید کردند. غربی‌ها و آمریکا با عقلانیت می‌توانند بر مشکلات داخلی خود فائق بیایند و روند منطقی مذاکرات را بپذیرند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها