یوسفیان ملا در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

تصویب با عجله طرح صیانت فسادزا است

کد خبر: 1131654

یوسفیان ملا تاکید کرد که اگر کارشناسانه و دقیق به طرح صیانت رسیدگی شود، می‌توان مانع از فسادها و سوءاستفاده‌های احتمالی در زمینه معرفی پلتفرهای جایگزین شد.

تصویب با عجله طرح صیانت فسادزا است

گروه سیاست سایت فردا – کمسیون رسیدگی به طرح صیانت دیروز خیلی تند و تیز و در میانه رسیدگی‌های مجلس به موضوع بودجه، تشکیل جلسه داده و کلیات طرح را نیز تصویب کرد. آن هم در حالی که این طرح همچنان مورد نقد بود و ایرادات کارشناسی آن رفع نشده مانده بود. برای همین هم دیدیم که مخالفت‌ و انتقادات بسیاری در واکنش به قضیه مشاهده شد و حتی 130 نفر از نمایندگان مجلس در نامه به هیات رئیسه خواستار برگشت طرح به صحن شدند. 

در همین راستا، عزت الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «به نظر من حامیان طرح صیانت از خواست عمومی برای ساماندهی فضای مجازی استفاده می‌کنند تا به هدف خود برسند اما این مساله‌ای است که با عجله به جایی نمی‌رسد».

وی با تاکید بر اینکه «لازم است کار کارشناسی و دقت کاملی در بررسی طرح صیانت صورت بگیرد» گفت: «یقین داشته باشید که با این شکل و شمایل کار، خودشان هم به نتیجه نمی‌رسند. ما تجربه این کار را قبلا داشته و دیده‌ایم که با عجله نمی‌توان به نتیجه رسید».

او ادامه داد: «نکته حائز اهمیت این است که اگر کار با عجله پیش نمی‌رود می‌توان همه عوامل فسادزا در این قضیه و به خصوص جایگزینی پلتفرم‌های داخلی را پیشبینی و پیش‌گیری کرد. اگر همه کارشناسان دستگاه‌های مختلف وارد شده و نظر بدهند، در آینده شاهد سوءاستفاده و فساد هم نخواهیم باشد. نباید یک چیزی را درست کنیم اما به نحوی کار کنیم که بعدا مشکلات بیشتری ایجاد شود».

یوسفیان ملا درباره عملکرد کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح صیانت و نظر معاونت قوانین نیز توضیح داد: «مساله این است که در کمیسیون حتما باید دستور هفتگی چاپ شده باشد و این قانون آیین نامه داخلی است. اینکه با پیامک نمایندگان را احضار کرده باشند، درست نیست. از آنجایی که ظاهرا اعضای کمیسیون با چاپ دستورکار دعوت نشده‌اند، گفته شده که این جلسه غیرقانونی بوده است».

این نماینده پیشین مجلس، افزود: «اکنون هیات رئیسی می‌توان در صحن مساله را مطرح کرده و اصل 85 را منتفی کند. البته طرح نهایتا به صحن خواهد رسید تا درباره مدت آن تصمیم گیری شود اما در آن صورت دیگری نمی‌توان وارد محتوای آن شد. الان اگر هیات رئیسه اقدام کند می‌تواند اصل 85 را منتفی اعلام کند تا موضوع در کمیسیون تخصصی خود روال عادی را طی کند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها