خاتمی: مجلس باید نقطه آغاز گسترش شفافیت در کشور باشد

کد خبر: 1131712

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تدوین یک طرح جامع و کامل تله است که رسیدن به شفافیت را به تعویق می اندازد، گفت: مجلس باید نقطه آغاز گسترش شفافیت در کشور باشد به ویژه که اکثر ما قول و وعده شفافیت را به مردم داده ایم.

خاتمی: مجلس باید نقطه آغاز گسترش شفافیت در کشور باشد
سیدمسعود خاتمی ، با اشاره به نامه اخیر برخی از نمایندگان پیرامون درخواست شفافیت داوطلبانه آرا، گفت: اینکه ما دنبال یک طرح جامع برای شفافیت بگردیم که همه ابعاد و جوانب را در نظر گرفته باشد، یک تله است که فقط رسیدن به شفافیت را به تعویق می اندازد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر همکارانی که به ظاهر مخالف طرح شفافیت هستند، با اصل آن و ضرورت شفافیت موافقت دارند، عنوان کرد: آنها صرفا نسبت به برخی مفاد این طرح، ایرادات کارشناسی وارد می کنند یا دنبال طرحی جامع و کمال یافته هستند که همین موضوع موجب به تعویق افتادن مدام این طرح می شود.

وی افزود: حدود ۱۵۰ نماینده ای که نامه اخیر را امضا کرده اند، به دنبال این موضوع هستند که طرح شفافیت بالاخره از جایی شروع شود. اینکه رسانه ها و مردم، امروز می بینند بررسی و تصویب این طرح مدام به تعویق می افتد، اتفاق خوبی نیست و ما به دنبال این هستیم که شفافیت زودتر اجرایی شود.

خاتمی تأکید کرد: فراگیر بودن شفافیت، حرف درستی است اما گسترش و نهادینه شدن آن باید از یک نقطه آغاز شود که ما در مجلس می خواهیم داوطلبانه نقطه آغاز آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه در خصوص ضرورت شفافیت در جامعه دینی، گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر می فرمایند «من هیچ چیز به جز اسرار نظامی را پنهان نمی دارم.(أن لاأحتجز دونکم سراً إلا فی حرب)» یعنی در زمامداری اسلامی اصل بر شفافیت است مگر اینکه موضوعی با دلیل از این اصل خارج شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اکثر ما نمایندگان مجلس فعلی، قول و وعده شفافیت را به مردم داده ایم و حالا باید شجاعت تصویب و اجرای آن را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: این مطالبه، یکی از مطالبات به حق مردم بوده و مردم عزیز می دانند گسترش شفافیت در بدنه حاکمیت، خیلی از مشکلات فعلی را حل خواهد کرد لذا با نامه اخیر و پس از موافقت هیأت رییسه، مسیر توسعه شفافیت در مجلس و سایر نهادهای کشور آغاز خواهد شد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها