دریادار ایرانی: در سال ۱۴۰۰ قرارگاه معیشتی تشکیل دادیم

کد خبر: 1131749

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قرارگاهی باعنوان قرارگاه تعالی خانواده در نیروی دریایی ارتش تشکیل داده‌ایم و برای این قرارگاه یک ساز و کار علمی تعیین شده است.

دریادار ایرانی: در سال ۱۴۰۰ قرارگاه معیشتی تشکیل دادیم

امیر دریادار شهرام ایرانی عصر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک نیروی دریایی ارتش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: امروز شما به عنوان بالاترین مقام در دولت خدمتگزار در جایگاه معاونت امور زنان و خانواده این همت را داشتید که بتوانیم در حوزه‌ای که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حوزه‌های پایه‌ای است به یک تفاهمی برسیم که بتوانیم از ظرفیت‌های دولت خدمتگزار بهره ببریم.

وی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش با توجه به شرایط محیطی چه در حوزه کاری و چه در حوزه آمایشی و استقراری، عمده قوایش در مناطق بسیار ضعیف و کم برخوردار کشور به ویژه در سواحل جنوب شرق کشور مستقر هستند که از این بابت با چالش‌های جدی مواجه هستند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه همرزمان من نوع فعالیت و ماموریت‌شان به گونه‌ای است که الزاماً مدت طولانی در کنار خانواده‌شان نیستند، اظهار داشت: شرایط محیط کاری شرایط خشن دریا است از طرف دیگر این مناطق از مناطق بسیار کم برخوردار و در پایین‌ترین شاخص‌های توسعه قرار دارند، بنابراین باید به خانواده‌ها که رکن اساسی است بیشتر توجه شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توجه به خانواده همیشه مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست گفت: یکی از فرامین جدی رهبری به ما این است که در حوزه خانواده اولویت بخشی داشته باشیم و این الزام را بر ما دارد که در این حوزه گام‌های موثری برداشته شود و خیلی از نقصان‌ها و مشکلات را به گونه‌ای جبران کنیم که آنچه اتفاق می افتد همه و همه افتخارآفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و در نهایت اینکه ما شرمنده خون شهدا نباشیم و توانسته باشیم آن فریضه و مسوولیتی که بر عهده ما است را به نحو احسن انجام دهیم.

وی یادآور شد: ما از گذشته اقداماتی را در زمینه خانواده‌ها انجام دادیم، در حوزه سازمان عقیدتی سیاسی حرکت‌هایی در زمینه فرهنگی انجام شده است و هدف گذاری که در سال ۱۴۰۰ انجام شده و به جد در حوزه خانواده دنبال می‌شود، توجه ویژه به بحث خانواده‌های قرآنی است. اولویت ما این است که خانواده‌ها به این سمت حرکت کنند چرا که یکی از مطالبات فرمانده معظم کل قوا پرورش خانواده های قرآنی است. باور ما این است که هر چه در این حوزه گام برداشته شود، آورده آن مستقیماً به خانواده‌ها و همرزمان ما در مجموعه نیروی دریایی برمی‌گردد.

دریادار ایرانی با بیان اینکه ما در نیروی دریایی در حوزه نیروی انسانی بخشی را به حوزه خانواده اختصاص داده‌ایم که فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند، تأکید کرد: همچنین اداره بهداشت ما فعالیت‌های خوبی را انجام دادند و هدف ما این است که بتوانیم قسمتی از دردهای خانواده‌ها را کم کنیم و به طور خاص می‌توان گفت لبه درگیری در این جنگ سنگین دفاتر معین است که آنها هم از خانواده هستند و عمدتا  تخصص‌های روانشناسی و روانشناختی دارند که در زمانی که خانواده‌ها، همسرانشان به ماموریت می روند در این حوزه ها سعی می کنند به خانواده ها کمک ویژه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مادر سال ۱۴۰۰ قرارگاه معیشتی تشکیل دادیم که در آنجا هم نقش محوری به خانواده‌ها تخصیص داده شده است. 

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که معیشت داشت و به خاطر اینکه بتوانیم مجموعه فعالیت‌ها را هدفمندتر کنیم و به طور خاص از ظرفیت قوه مجریه به عنوان قوه ای که در کنار نیروهای مسلح همیشه بوده و هست و خواهد بود استفاده کنیم، رسیدیم به این موضوع که قرارگاهی باعنوان قرارگاه تعالی خانواده در نیروی دریایی ارتش تشکیل دهیم و برای این قرارگاه یک ساز و کار علمی تعیین شده است که امیدواریم که بتوانیم به عنوان الگو در کنار مجموعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به گونه‌ای جلو ببریم که همه گیر شود و در سطح همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به عنوان یک الگو مد نظر قرار بگیرد و مورد استفاده واقع شود.

دریادار ایرانی در پایان با بیان اینکه به دلیل اهمیت خاصی که نیروی دریایی برای خانواده‌ها قائل است به صورت تمام قد با مجموعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همکاری می‌کنیم، گفت: امیدوارم که بتوانیم یک خروجی قابل قبول داشته باشیم و پایان ۱۴۰۱ یک نتیجه خیلی خوبی حاصل شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها