خبر خوش مجلس برای هنرمندان

کد خبر: 1131842

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه هنرمندان از لایحه بودجه برای پرداخت مالیات هنرمندان گفت که با مصوبه امروز هنرمندان مشمول پرداخت مالیات در سال آینده نمی شوند.

خبر خوش مجلس برای هنرمندان

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حذف بخشی از بند ق تبصره ۶ از گزارش کمیسیون تلفیق گفت: از روزی که این مصوبه کمیسیون تلفیق منتشر شد هنرمندان نسبت به اخذ مالیات گلایه داشتند. حق هم با هنرمندان بود. هنرمندی که با دست رنج خودش خرج زندگیش را در این دوران کرونایی تامین می کند، باید حمایت شود نه اینکه از او مالیات اخذ شود.

وی افزود: به همین دلیل پیشنهاد حذف این موضوع را مطرح کردم که با رای بالا در مجلس تصویب شد و اخذ مالیات از هنرمندان ملغی شد. این کمترین کاری است که می توانستیم برای جامعه هنری انجام دهیم و قطعا باید حمایتها را بیشتر کنیم.

به گزارش ایسنا، در جز ۱ بند ق تبصره ۶ آمده بود که «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم حذف می شود.» نمایندگان مجلس موضوع شمولیت هنرمندان برای پرداخت مالیات را حذف کردند لذا هنرمندان همچنان برای سال آینده مشمول معافیت مالیاتی هستند./ ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها