دلواپسان اصلاح‌طلب

کد خبر: 1131920

احمد بخشایش اردستانی درباره اظهار نگرانی اصلاح طلبان درباره گفتگوهای وین نکاتی را در قالب یادداشت یادآور شد.

دلواپسان اصلاح‌طلب

گروه سیاسی فردا: متن این یادداشت به شرح زیر است:

دلواپسان در هر دوره ای متفاوت هستند. امروز اصلاح‌طلبان دوست دارند که گفتگوهای وین به نتیجه نرسد تا دولت سیزدهم موفق نشود و مردم از رأیی که در خرداد امسال به آقای رئیسی دادند جریمه شوند، به طوری در ادوار بعدی انتخابات قدر اصلاح طلبان را بدانند و به سوی آنها برگردند.

به نظر نمی آید اگر در این دوره توافقی انجام شود کسی مخالف اجرای توافق باشد چون برجام آقای رئیسی با برجام آقای روحانی متفاوت است. آقای ظریف برجام را امضا کرد و مکانیزم ماشه را به آمریکایی ها داد. آقای روحانی نیز به خانم موگیرینی قول داد که هرگز از جام بیرون نمی آید اما آقای ترامپ از برجام بیرون آمد و گفت «من یک قرارداد بهتر با ایران می بندم».

این توافقی که آقای باقری می خواهد امضا کند گرچه هنوز املای نانوشته است و کسی از محتوای آن مطلع نیست اما به نظر می آید متن این برجام قوی تر از برجامی است که در زمان دولت آقای روحانی امضا شد چون آقای روحانی به غرب برای حصول توافق التماس می کرد اما آقای رئیسی آمریکا را پشت در نشانده است.

آقای رئیسی با روسیه و چین تقریبا بسته است و روسیه، چین و ایران برای خودشان قدرتی شده اند. یادمان نمی رود که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، هر روز رژیم صهیونیستی ما را تهدید می کرد اما امروز این رژیم جعلی کاملا ساکت شده و دیگر ایران را تهدید نمی کند چون از ایران می ترسد.

در مجموع شواهد و قرائن نشان می دهد که ایران به دنبال یک توافق خوب است. البته آمریکایی ها قدری مقاومت نشان می دهند اما این مقاومت ها در دو طرف طبیعی است چون هر طرف می خواهد با حداقل انرژی حداکثر امتیاز را به دست بیاورد. معتقدم اگر تحریم های اصلی همچون نفت و بانک مرکزی برداشته شوند، توافق دست یافتنی باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها