اسلامی: تابع قوانین آژانس اتمی هستیم

کد خبر: 1132046

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران تابع قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این موضوع را به اثبات رسانده اما باوجود سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌ها، در زمینه هسته‌ای نه تنها به ما کمک نکردند بلکه مانع نیز شدند.

اسلامی: تابع قوانین آژانس اتمی هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران تابع قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این موضوع را به اثبات رسانده اما باوجود سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌ها، در زمینه هسته‌ای نه تنها به ما کمک نکردند بلکه مانع نیز شدند.

 محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بنی‌فاطمه اصفهان اظهار داشت: به برکت خون شهدا، رهنمودهای امام خمینی(ره) و تدابیر نورانی مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در بالاترین نقطه اقتدار و قدرت قرار دارد. 

دشمنان برای ساقط کردن جمهوری اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما از پیش از پیروزی انقلاب مورد تهاجم دیگر کشورها بوده‌ایم، بیان کرد: هدف جنگ تحمیلی و نقشی که صدام به عنوان دست نشانده استکبار انجام داد، ساقط کردن انقلاب و جمهوری اسلامی بود که در این راستا انواع توطئه‌ها و برنامه‌ها را انجام دادند.

وی ادامه داد: در سال 81 برای نخستین بار آمریکایی‌ها به عنوان راه حل صلح خاورمیانه، موضوع خاورمیانه بزرگ را مطرح کردند. تا آن روز کسی این عبارت را نشنیده بود و حتی کسانی که نیز اهل مطالعه بودند، واژه تقسیم بندی خاورمیانه کوچک و بزرگ به گوششان نخورده بود.

اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از وزرای خارجه کشورهای خلیج فارس در ماه‌های اخیر مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که ما نمی‌توانیم  کشور بزرگی همچون ایران را در همسایگی خودمان به ویژه با این قانون اساسی تحمل کنیم.

وی گفت: طرح خاورمیانه بزرگ را اینها به اینگونه طراحی کردند که از مدیترانه میان کشورهای کوچک درگیری ایجاد کنند و اشخاص خود را در این کشورها حاکم کنند تا بتوانند از مدیترانه تا اقیانوس هند که ایران هم شامل آنها می‌شد را به عنوان ناحیه امن خود ایجاد کنند. دشمنان به دنبال آن بودند که به اهداف خود برای حاکمیت در این منطقه که استراتژیک‌ترین و سوق الجیشی‌ترین جایگاه جهان با بیش از 60 درصد ذخایر انرژی است، برسند.

با ژرف‌نگری ایران جریان رعب انگیز خاورمیانه بزرگ متوقف شد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان آنکه طرح خاورمیانه بزرگ که گروه‌های تروریستی برای آن برنامه‌ریزی شده بود، با ژرف‌نگری مقام معظم رهبری و تلاش‌های شهید سلیمانی با شکست مواجه شد، تصریح کرد: آنها گروه‌های به اصطلاح اسلامی را تربیت کردند، همچنین منابع متعددی نیز در اختیارشان قرار دادند و  با استقرار آنها در عراق و شام اجرای طرح خاورمیانه بزرگ را شروع کردند که با سرپنجه تدبیر و جانفشانی‌ جبهه مقاومت و سردار سلیمانی ایران تنها توانست این جریان مخوف سنگین رعب‌انگیز را متوقف کند.

وی عنوان کرد: با وقاحت تمام در کنگره آمریکا کشور عراق را به 3 کشور تقسیم کردند اما جریان دشمنان درباره خاورمیانه بزرگ با مدد الهی و رهبری مقام معظم رهبری و کفایت تمام این سرزمین یعنی شهید سلیمانی با شکست مواجه شد.

به سبب سلطه ستیز بودن جمهوری اسلامی ایران همیشه تحریم بوده‌ایم

اسلامی با اشاره به سلطه‌ستیز بودن جمهوری اسلامی ایران، گفت: در تمام سالیان پس از پیروزی انقلاب به دلیل آنکه سلطه‌پذیری را قبول نکردیم و سلطه ستیزی را در دستور کار خود قرار دادیم، همیشه تحریم بوده‌ایم. ما تحت فشارهای تحریم و مکتب فکری و عملکردی مناسب توانستیم به قدرت دفاعی با کفایت برسیم که در سایه آن توانستیم به پیشبرد منافع ملی و امنیت ملی حریم امنی را برای خود  ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حدیث‌های متعدد دینی داریم که باید با دشمن بیرون از خانه جنگید اگر این استراتژیک را ایجاد نکرده بودیم، شاهد این امنیت نبودیم که به برکت خون شهداست. هنگامی که کشور می‌خواهد اهدافش را در محیط بین‌المللی پیش ببرد به قدرت دیپلماسی نیاز دارد که این موضوع به 2 بال قدرت دفاعی و قدرت اقتصادی احتیاج دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حوزه فناوری‌های پیشرفته حوزه سروری کشورهای سلطه طلب قلمداد می‌شود، بیان کرد: آمریکایی‌ها بسیاری از فناوری‌های پیشرفته خود را به متحدانشان واگذار نمی‌کنند و واضح اعلام می‌دارند که پیشتازی برای پیشوایی که شعار نیست و هدف مقرر است را با تمام لوازم و تجهیزات برای در راس قرار داشتن به هر نوع پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه ما صحبت از 4 دهه کار و تلاش طاقت‌فرسا می‌کنیم، تصریح کرد: اینکه امروزی آمریکا رو به افول بوده، از برکت خون شهدا و انقلاب است چرا که از نیروی نظامی و انقلاب ما سیلی محکمی خوردند. باید توجه کرد که آنها در سالهای اخیر دیگر  از گزینه نظامی به عنوان گزینه روی میز یاد نمی‌کنند چرا که شرایط همچون گذشته نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: سیاست تحریم برای اضمحلال و تسلیم و برای بستن مسیرهای رسمی فعالیت و هدایت آن به کانال های غیر رسمی است چرا که باعث ایجاد فساد می شود و آنها سالها برای اهدافشان تبلیغ کردند که هر بار مردم با حضور پرشور خودشان آن ها را تا امید کردند.

وی ادامه داد: امروز چیزی که تا حدودی از آن نتیجه گرفته‌اند و باید نسبت به آن هوشیار باشیم، جنگ اقتصادی است که علیه ما وضع کردند.

اسلامی افزود: سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و طاقت‌فرسا‌ترین جنگ اقتصادی را تاکنون بر ما جاری کردند که در این راستا تمام ظرفیت‌های ملی و اشخاص موثر بر پیشرفت در کشور ما که تعداد آنها به 1500عدد اشخاص حقیقی و حقوقی می‌رسد را تحریم کردند.

وی تصریح کرد: هنگامی که وزیر بودم وزیر خارجه هند که با من گفت و گو کرد گفت ما را همچون خودتان ببینید چرا که تحت فشار واشنگتن هستیم و هر چند روز به ما فشار برای پیشگیری از ارتباط با ایران می‌آورند و اعتراض می‌کنند که چرا حقوق کارکنان هند را به دلار پرداخت می‌کنند، چرا که نمی‌خواستند حتی یک دلار به ایران وارد شود و با فشار اقتصادی و مقبولیت‌زدایی برای فاسد نشان دادن مسئولان، قصد تخریب ذهنیت مردم را دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در سال 96 بیانیه جنگ اقتصادی را منتشر کردند و به صراحت گفتند که ما با ایران به لحاظ نظامی اگرچه برتری داریم اما دلیل پیروزی‌مان نمی‌‌شود بنابراین برای پیروزی جنگ اقتصادی را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری غفلت کردند و به این موضوع توجه نکردند. در اقتصاد، حفاظت از پول ملی همچون حفاظت از سرزمین و جان مردم است و بایستی سیاستی را تدبیر می‌کردند که پول مردم و مردم آسیب نبیند.

اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: مگر می شود کشوری با این حجم از اکتشاف، سرمایه گذاری و پیشرفت را شامل باشد و جریان پول ملی اش معکوس باشد؟ بدون شک مشخص است که این اتفاق نشان از غیرعادی بودن دارد و بیانگر جریان مخربی برای طاق کردن طاقت مردم است.

وی با بیان اینکه جغرافیای اقتصادی ما باید از جغرافیای سرزمینی مان بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون و توسعه مشاغل در سطوح گوناگون هست که می توانیم تجارت را توسعه دهیم چرا که اینگونه بستر مناسبی برای عرضه محصولات ایرانی فراهم می‌شود.

ایران تابع قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: درخصوص موضوع هسته‌ای باید گفت که دستیابی به فناوری هسته‌ای برای کشور ما که امسال سال چهل و هفتم است که عضو آژانس انرژی اتمی هستیم. به ما اتهام می‌زنند که می‌خواهید بمب اتم بسازید. 47 سال است که عضویت داریم، سند آژانس و سند منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرده‌ایم. همچنین تابع قوانین هستیم و تحت سخت‌ترین نظارت‌های آژانس بوده‌ایم. 

وی ادامه داد: مطابق با اساسنامه آژانس ماده 2 و 3 آنها وظیفه دارند که تشویق، حمایت و پشتیبانی و وساطت کنند که فناوری هسته‌ای در اختیار همه ملت‌ها قرار گیرد و تنها چیزی است که از ما دریغ کردند. نه تنها کمک نکردند بلکه مانع نیز شدند اما به لطف الهی با حمایت‌های مقام معظم رهبری امروز دارای سند فاخر هستیم اما باید در همه ابعاد آن را گسترش دهیم.

معاون رئیس جمهور درباره پیشرفت‌های کشور در عرصه هسته‌ای خاطرنشان کرد: به لطف الهی و با حمایت رهبر معظم انقلاب امروز دارای سند هسته‌ای فاخر هستیم که نیاز به گسترش دارد و هدف‌گذاری ما در زمینه برق هسته‌ای صورت گرفته که با کیفیت‌ترین نوع برقی است که در دنیا وجود دارد.

اسلامی با بیان اینکه برق هسته‌ای هیچ گونه آلایندگی ندارد و پایان‌پذیر نیست، افزود: کشور نیز در پیشبرد اهداف توسعه ای هسته ای خودش در حرکت است. یکی از مسیرهای درست ما که رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود  اشاره فرمودند به برق هسته‌ای بود که در این زمینه هدف‌گذاری کمّی کردیم و باید آن را محقق کرد.

وی افزود: پرتودهی از دیگران نکات هسته ای است که برای آفت زدایی محصولات کشاورزی و محصولات غذایی ضروری است که در اقتصاد مردم و بخش کشاورزی موثر است که آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها