دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی در راه است؟

کد خبر: 1132271

وکلای‌ملت در جلسه علنی امروز با پیشنهادی مبنی دریافت مالیات از اصل سپرده های بانکی بیش از ۵۰ میلیون تومان مخالفت کردند.

دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی در راه است؟

 وکلای‌ملت در جلسه نوبت عصر امروز(شنبه هفتم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بودجه 1401 در بخش درآمدی، با پیشنهاد الحاقی حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس به تبصره 6 لیاحه بودجه سال آینده مبنی بر اینکه از اصل سپرده های بانکی بیش از 50 میلیون تومان 2/5 درصد مالیات دریافت شود با اکثریت مخالفت کردند.

نمایندگان مخالف پیشنهاد مذکور و همچنین نماینده دولت در جلسع علنی عنوان کردند که این کار باع افزایش نقدینگی و تورم شده و موجب می‌شود مردم سپرده‌های بانکی خود را از بانک‌ها خارج کنند که این مسئله باعث برهم ریختن سایر بازارها  می‌شود.

به گزارش تسنیم، نمایندگان از روز (یکشنبه اول اسفند) بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401 را در دستورکار جلسات علنی دارند که تا کنون 10 نشست به این منظور برگزار شده است.

وکلای ملت در این 10 جلسه تا تبصره 7 لایحه بودجه در بخش درآمدی را ارزیابی و بررسی کرده‌اند البته برخی از مفاد برای رسیدگی کارشناسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده‌اند که پس از تعیین تکلیف در این کمیسیون، دوباره به جلسه علنی باز می‌گردند.

لازم به ذکر است مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت و اجرا از سوی دستگاه‌های مربوطه را دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها