امیر ولیوند: جنگ روانی نقش بسیار موثری را در نبردهای امروزی ایفا می‍کند

کد خبر: 1132315

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با هیئت عالی‌رتبه نظامی کشور پاکستان گفت: روابط ایران با کشور پاکستان از دیرباز حسنه، دوستانه، دارای پیشینه تاریخی و رو به رشد بوده است.

امیر ولیوند: جنگ روانی نقش بسیار موثری را در نبردهای امروزی ایفا می‍کند

به نقل از ارتش، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با هیئت عالی‌رتبه نظامی کشور پاکستان گفت: با افتخار عنوان می‍ کنیم که میان ارتش دو کشور تبادل دانشجو داشته و خواهیم داشت و مبنای توسعه روابط نظامی، تبادل دانشجو بوده است و البته ما به دنبال تبادل استاد نیز هستیم.

امیر سرتیپ ولیوند افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از قدیمی ترین دانشگاه های ایران است که حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از اساتید آن در خارج از کشور دوره دیده اند.

وی با اشاره به روند و کیفیت برگزاری دروس عمومی و تخصصی این دانشگاه گفت: تاکنون سعی کردیم تا از تجارب دانشجویان و اساتید در امور آموزشی خود استفاده کنیم و تمامی اتفاقات منطقه و جهان را رصد و مورد تجزیه وتحلیل قرار دهیم و تجارب خود را به دانشجویان عرضه و از تجارب دیگران نیز بهره ببریم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تغییر ماهیت جنگ‍ها نسبت به گذشته گفت: جنگ‍های امروز با نوع جنگ‍های گذشته متفاوت است.

وی ادامه داد: در حوزه بکارگیری سامانه های پهپاد، موشک های بالستیک و هواپیماها نیز در نبردهای امروز می‍توان تفاوت‍هایی را با گذشته برشمرد، که شما این تفاوت‍ها را در نبرد روسیه و اوکراین به خوبی مشاهده می‌کنید.

فرمانده دافوس ارتش با بیان اینکه نباید فکر کنیم که با گذر زمان، جنگ‍ها پیچیده تر می‍شود، خاطرنشان کرد: جنگ روانی نقش بسیار موثری را در نبردهای امروزی ایفا می‍کند و مشاهده می‍کنیم که یمن با حداقل امکانات چندین سال مقاومت می‍کند.

امیر سرتیپ ولیوند افزود: تفاوت در نبردهای امروزی در حوزه تسلیحات، امکانات و از همه مهمتر در اراده‍ها قابل توجه است، پس صرف تکیه به تسلیحات موثر و راهگشا نیست، اینکه چه کشوری اراده و انگیزه پیروزی و ومقاومت را داشته باشد مهم است.

امیر ولیوند با اشاره به بیان شاعر ایرانی سعدی شیرازی می فرماید: اگر خواهان صلحی، آماده جنگ باش، گفت: ما باید به عنوان یک فرد نظامی همواره آماده نبرد و مقابله با تهدیدات باشیم؛ زیرا با قول و وعده دیگران نمی توان از کشور دفاع کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها