توصیه مهم حاجی دلیگانی درباره حذف ارز ترجیحی

کد خبر: 1132403

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید به سمت برداشته شدن ارز ترجیحی حرکت کنیم، اما به شرط آنکه نحوه جبران آن را روشن و شفاف برای مردم بازگو کنیم، در این‌صورت مردم نیز شرایط را خیلی خوب درک کرده و همراهی خواهند کرد.

توصیه مهم حاجی دلیگانی درباره حذف ارز ترجیحی

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه اساس جهت‌گیری بودجه امسال این گونه است که تا جای ممکن فشار جدیدی به مردم وارد نشود، اظهار کرد: نمایندگان تلاش می‌کنند در تدوین بودجه، نقدینگی کنترل شده و از افزایش تورم جلوگیری شود، این رویکرد کلی است، اما به هر حال تمام تلاش نمایندگان این است که زوایا و ضرورت‌های نظارتی بودجه را بیشتر کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان در یک اقدام جدید،  کل موارد قانونی نظارتی که در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده بود را یکجا در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم تصویب کردند و علاوه بر این موارد، نظارت دیگری هم انجام می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس درباره عاقبت ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی هنوز تعیین تکلیف نشده و یک نقطه نظراتی را کمیسیون تلفیق بودجه داشته و یک نقطه نظراتی را هم دولت داشته است. این نظرات وقتی در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا مجدد با حضور دولت بررسی شده و در قالب جمع‌بندی به صحن علنی ارائه شود.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید ارز ترجیحی در بودجه سال بعد برداشته می‌شود، تصریح کرد: حقیقت این است که نمایندگان خیلی نگران هستند و به نظرم تا زمانی که تضمین کافی برای نمایندگان در خصوص برداشته شدن ارز ترجیحی به‌وجود نیاید و مشخص نباشد که راهکار جایگزینی برای آن چیست که طبیعتاً این مسئله رخ نخواهد داد.

وی درباره نظر شخصی خود درباره ارز ترجیحی، گفت: نظر من این است که به هر حال باید به سمت برداشته شدن ارز ترجیحی حرکت کنیم، اما به شرط آنکه نحوه جبران آن را کاملاً روشن و شفاف برای مردم بازگو کنیم، اگر برای مردم این مسئله را روشن و کاملاً واقع‌بینانه و حقیقی بیان کرده و صادقانه تشریح کنیم، طبیعی است مردم هم شرایط را خیلی خوب درک کرده و همراهی هم خواهند کرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ادامه داد: اگر بخواهیم در دولت یا به نوعی در خود مجلس به مردم بخشی را بگوییم و بخشی را پنهان کنیم، طبیعی است که آن موقع مردم هم حق دارند در این موضوع همراهی نداشته باشند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سؤال که بهترین خبر بودجه ۱۴۰۱ برای مردم چیست، گفت: هنوز نمی‌شود گفت چون تا پایان بررسی بودجه هنوز دو هفته زمان باقی است و زمان زیادی باقی مانده و این موضوع تا دو هفته دیگر روشن خواهد شد./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها