آغاز چهاردهمین جلسه بودجه ای مجلس/مشوق مجلس برای سرمایه گذاران تصفیه آب دریا

کد خبر: 1132500

چهاردهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل آغاز شد.

آغاز چهاردهمین جلسه بودجه ای مجلس/مشوق مجلس برای سرمایه گذاران تصفیه آب دریا

زنگ آغاز جلسه علنی مجلس لحظاتی قبل به صدا درآمد و نمایندگان برای ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۱ به کرسی های نمایندگی تکیه زدند، آنها در شیفت صبح بررسی تبصره بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را به پایان رسانده و وارد بررسی تبصره ۸ شدند.

تکلیف مجلس به وزارت نیرو برای کاهش هدر رفت آب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکاری برای کاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب شرب پیش بینی کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی تبصره ۹ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۹ تبصره ۸؛ وزارت نیرو مکلف است به منظور کاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب شرب از طریق نشت یابی و رفع نشت و همچنین رفع انشعابات غیر مجاز، در قالب مشارکت با بخش غیردولتی و با استفاده از ساز و کار بیع متقابل یا سایر روش ها در قالب قراردادهای منعقده جهت تأمین منابع آبی اعم از آب یا پساب، معادل آب صرفه جویی شده از طریق اصلاح شبکه های توزیع را در اختیار سرمایه گذار و در محل مصرف جهت استفاده در مصارف صنعت قرار دهد.

مشوق مجلس برای سرمایه گذاران در حوزه تصفیه کردن آب دریا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه ارائه مشوق هایی در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها را دادند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با یک پیشنهاد الحاقی به تبصره ۸ لایحه، موافقت کردند.

بر اساس این پیشنهاد الحاقی به تبصره ۸ لایحه، به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران معادل ارزشی آن در همان  استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولید کنندگان چوب تحویل نمایند.

سازوکار مجلس برای جبران صادرات آب مجازی

نمایندگان مجلس برای جبران صادرات آب مجازی از کشور سازوکار تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد الحاقی به تبصره ۸ بودجه را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، به منظور جبران صادرات آب مجازی از کشور که از طریق صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت می گیرد، نیم درصد از ارزش محصولات صادراتی این موضوع اخذ و به خزانه داری کل کشور واریز می گردد./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها