تذکرات نمایندگان/تذکر ۶۱ نماینده به وزیر صمت

کد خبر: 1132521

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات نمایندگان/تذکر ۶۱ نماینده به وزیر صمت

روح اله متفکرآزاد  عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به همراه 15 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تأمین اعتبار برای خرید اراضی طرح جاده‌های بازکیاگراب به سیاهکل. همچنین تذکر این نماینده به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تعیین تکلیف وضعیت استخدام گروه معلمین غیرانتفاعی و آموزشیاران تک نفره قبل از مصوبه سال 1391. همچنین تذکر این نماینده به همراه 15 نفر از نمایندگان دیگر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تسریع در تأمین آمبولانس برای بیمارستان‌های لاهیجان، سیاهکل و دیلمان.

- تذکر سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان به رئیس جمهور: لزوم ارائه پاسخ‌های کارشناسی به ادامه‌دار بودن وضعیت جنگ‌ زدگی در دو شهر ملی آبادان و خرمشهر.

- تذکر حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک و هیرمند به رئیس جمهور: چرا در رابطه با حقابه ایران از رودخانه هیرمند افغانستان علیرغم تذکرات، مکاتبات و قول‌های فراوان اقدام جدی صورت نگرفته است.

- تذکر سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان به وزیر کشور: ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ تصادفات درون شهری آبادان از طریق مدیریت نظارت هوشمند ترافیک. همچنین تذکر این نماینده به وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی: ضرورت اصلاح ساختار سازمانی وزارت میراث فرهنگی متناسب و مأموریت‌ها و اهداف این وزارتخانه و نیز ارتقاء بهره‌وری و مدیریت بهینه منابع آب کشاورزی و نیز به روزرسانی سند ملی بهره‌وری آب کشاورزی، ضرورت عملکرد قوی و به موقع شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی و ضرورت برنامه‌ریزی برای نگهداری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خصوصاً محصولات استان خوزستان مانند کلزا و خرما.

- تذکر عباس مقتدایی و حسین میرزایی نمایندگان اصفهان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت رسیدگی فوری به ناوگان اورژانس 115 اصفهان.

- تذکر کیومرث سرمدی واله به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تسریع در دو شیفته کردن تنها درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اسدآباد.

- تذکر فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه 60 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا نسبت به ثبت‌نام افراد جدید برای بحث یارانه و یارانه معیشتی طبق تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 اقدامی صورت نگرفته است.

- تذکر احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور به وزیر کشور: لزوم شفاف سازی معیارهای انتصاب فرمانداران و استاندار خراسان رضوی. همچنین تذکر این نماینده به وزیر کشور: علت انتصاب بدون مجوز قانونی یک فرد فاقد هرگونه ارتباط استخدامی با دستگاه اجرایی به عنوان معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی.

- تذکر کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت تسریع در احداث جایگاه تماشاگران زمین چمن مجموعه شهید بهشتی پیرانشهر و بازسازی پیست دومیدانی این مجموعه و نیز ضرورت تسریع در تأمین اعتبار اجرا و تکمیل طرح سالن ورزشی شهید لاجان پیرانشهر. همچنین تذکر این نماینده به وزرای ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و کشور: ضرورت تسریع درباره زمین چمن فوتسال یا چمن مصنوعی در تعدادی از روستاهای سردشت و پیرانشهر، ضرورت تسریع در آسفالت جاده‌های روستایی در مسیر معادن دو شهرستان و ضرورت تسریع در بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی شهرستان سردشت.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به همراه 59 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین محاسبات شاخص تعداد سرانه هر خانوار در راستای اصلاح الگوی مصرف انرژی، آب، برق، گاز و اجرای قانون حمایت از جمعیت.

- تذکر سید جلال میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد به همراه 61 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: دلایل افزایش سرسام‌آور قیمت برنج خصوصاً برنج ایرانی که قوت غالب بسیاری از مردم است.

تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری، راه و شهرسازی، صمت؛ در خصوص ضرورت انجام اقدامات لازم جهت حمایت و اثربخشی سازمان تعزیرات حکومتی، ضرورت ایجاد ایستگاه دائمی GPS برای پایش تغییرات و فرو نشست زمین و ضرورت حمایت قوه قضائیه از حکم مربوط به توقف طرح بن بروجن و اجرای حکم، همچنین تذکر به رئیس جمهور؛ ضرورت اقدام آنی وزارت جهاد و نیرو در خصوص بارگذاری بالادست زاینده رود.

تذکر غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر به رئیس جمهور؛ ضرورت تخصیص اعتبار مناسب برای رفع مشکلات شهرستان های آزادشهر و رامیان و چشمه ساران.

تذکر محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان به وزیر راه و شهرسازی؛ ضرورت افزایش و تکمیل ماشین آلات مربوط به راهداری تویسرکان.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات و 64 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ در خصوص لزوم در نظر گرفتن جمعیت خانوارها در میزان مصرف آب و گاز و برق.

تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین به وزرای راه و شهرسازی و کشور؛ علت کم کاری و عدم رسیدگی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در بارش اخیر برف همراه با کولاک در استان اردبیل چیست؟

تذکر مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو به وزرای امور اقتصادی و بهداشت و درمان؛ درباره لزوم اجرای توافق نامه احداث بیمارستان 96 تختخوابی اسلام آباد غرب در سال 96 بعد از وقوع زلزله.

تذکر سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و 27 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در احداث پست برق شهرک صنعتی فشافویه./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها