کریمی قدوسی: به نظر می‌رسد که توافق نزدیک باشد

کد خبر: 1132562

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به تمام خطوط قرمزی که شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده، پاینبد است، گفت: بازگشت امریکا به توافق محور اصلی مذاکرات وین است و جمهوری اسلامی هم در همین راستا خواسته های خود را بیان کرده و به نظر می‌رسد که توافق نزدیک باشد.

کریمی قدوسی:  به نظر می‌رسد که توافق نزدیک باشد
جواد کریمی قدوسی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: نکته قابل توجه در مورد مذاکرات اینکه مسئولان ارشد اجرایی و قانون گذاری و تیم مذاکره کننده تغییر کرده است و بهترین هماهنگی بین دولت و مجلس و تیم مذاکره کننده وجود دارد، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها میثاق بین همه مسئولان و نمایندگان مجلس و مبنای وحدت نظر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون اقدام راهبردی خواسته های ملت و موضوعات مورد نظر مقام معظم رهبری آمده و به تایید ایشان هم رسیده است. قانون اقدام راهبردی راه را برای مذاکره باز گذاشته و در آن تاکید شده که همه تحریم های برجامی باید لغو و تضامین لازم به ایران داده شود و راستی آزمایی صورت بگیرد.

وی افزود: بر اساس قانون اقدام راهبردی جمع بندی توافق در کمیسیون امنیت ملی بررسی شده و به صحن گزارش می‌شود، گزارش کمیسیون انرژی نیز گزارش مجزایی به صحن ارسال خواهد کرد و در نهایت صحن تصمیم خواهد گرفت.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده و مسئولان دستگاه دیپلماسی تمام نکته نظرات درباره مذاکرات را به نمایندگان منتقل کرده‌اند، گفت: تمام سوالات نمایندگان پاسخ داده شده و از این بُعد صداقت در روابط وجود دارد. همانطور که وزیر خارجه اعلام کرده قرار نیست ایران از خط قرمزها عبور کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سیزده خط قرمز توسط شورای عالی امنیت ملی برای تیم مذاکره کننده مشخص شده و مذاکره کنندگان به تمامی این ملاحظات توجه داشته‌اند. در این دوره از مذاکرات مسائل موشکی و منطقه مطلقا عنوان نشده زیرا تیم مذاکره کننده اجازه طرح آنها را به طرف های مقابل نداده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بازگشت امریکا به مذاکره و توافق هسته ای محور اصلی مذاکرات وین است، همه طرف ها درباره چگونگی بازگشت امریکا به برجام گفتگو می‌کنند. جمهوری اسلامی هم در همین راستا خواسته های خود را بیان کرده و به نظر می‌رسد که توافق نزدیک باشد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها