تذکر 51 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش

کد خبر: 1132789

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر 51 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش

روح اله متفکرآزاد  عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به عدم ساماندهی لایه‌روبی و ایجاد دیوار حفاظتی رودخانه‌ها و خسارت وارده به مردم در بارندگی‌های اخیر در سطح کشور.

- تذکر سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین رژیم حقوقی و حقابه‌های کشاورزان شهرستان ری.

- تذکر علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به ضعف مدیریت در انتصابات تغییرات دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت تکمیل طرح ورزشگاه 15 هزار نفری شهر سبزوار.

- تذکر علیرضا زندیان نماینده بیجار به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل عملیات چهار بانده کردن جاده‌های حوزه انتخابیه.

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در ابلاغ دستور‌العمل خرید تضمینی یا توافقی گندم از کشاورزان استان هرمزگان.

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه 61 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم پیگیری طرح نظام جامع مدیریت داده‌های کشور و تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مردم. همچنین تذکر این نماینده به همراه 62 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم توجه به وضعیت حقوق کارکنان سازمان ثبت احوال.

- تذکر سید مسعود خاتمی نماینده گلپایگان به همراه 52 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از صدور مجوز واردات  برای محصولات تولید شده در داخل کشور.

- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق به وزیر نفت: لزوم نظارت در به کارگیری نیروها در وزارت نفت.

- تذکر منصورعلی زارعی نماینده ساری به همراه جلال محمودزاده، عباس جهانگیرزاده، علیرضا عبادی، رحمت‌الله نوروزی، علی اکبر علی زاده برمی، پرویز اوسطی به وزرای بهداشت و تعاون: لزوم حل تعارض منافع در دریافت مسئولان فنی و بهداشتی به عنوان ناظر سازمان غذا و دارو از کارفرما.

- تذکر سید محمد مولوی نماینده آبادان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تغییر ساختار حمل و نقل کشور از وضعیت سنتی موجود به سازمان‌دهی و توسعه یکپارچه و هوشمند و ضرورت بهبود شاخص‌ طول انتظار مسکن و نیز ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت نرخ‌های مصوب فروش بلیت و ممانعت از تخلفات برخی از دفاتر مسافرتی در آستانه سال جدید و نیز ضرورت اقدام موثر برای بازسازی و نوسازی تجهیزات دریایی و بنادر کشور و همین طور ضرورت تدوین و استقرار طرح جامع فرودگاه‌ بین‌المللی آبادان.

-تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور: ضرورت افزایش رسیدگی به وضعیت جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت.

- تذکر حسین علی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 17 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم تسریع در پرداخت معوقه پرسنل پیمانکار طرف قرارداد دارو و تجهیزات و غیره با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. همچنین تذکر این نماینده به همراه 58 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون و کار: لزوم اجرایی شدن ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان و تجدید نظر در حذف پرداخت کمک هزینه معیشتی به 3 دهک معلولان . همچنین تذکر این نماینده به همراه 57 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافری و جلوگیری از ایجاد فساد و رانت و بر هم زدن بازار ارز توسط سودجویان.

- تذکر عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت تسریع در ارائه ساز و کارهای لازم جهت ساماندهی نانوایی‌ها و توزیع آرد در شهرستان ایرانشهر.

- تذکر سید جلیل میرمحمدی و 19 نفر از نمایندگان به وزرای آموزش و پرورش و علوم: علت عدم تعیین تکلیف قانونی دانشسرای شهر بفروئیه توسط وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش.

- تذکر عباس مقتدایی و 76 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت آنی مطالبات جانبازان مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران. همچنین تذکر این نماینده و 52 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: چرا با ممنوعیت ورود کالاهای خارجی که باعث کمک به تولیدکنندگان شد قیمت محصولات تولیدکنندگان داخلی بازار افزایش داشته است. همچنین تذکر این نماینده به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: ضرورت تدبیر و اقدام آنی در خصوص هزینه بالای داروی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان.

- تذکر  محمودزاده به رئیس جمهور و وزیر کشور: ضرورت تسریع در پرداخت خسارات مردم مهاباد در سیل 12 آبان ماه سال جاری.

- تذکر حسین محمدصالحی و 34 نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم رسیدگی به انباشت بازنشستگان در شرکت گاز کشور.

- تذکر مهدی اسماعیلی و 28 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در صدور مجوز و راه‌اندازی درمانگاه‌های درمان و بستری شهرهای چهارگانه توابع شهرستان میانه.

- تذکر احمد مرادی و 37 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت لغو مصوبه ممنوعیت انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم حمایت از پرورش شتر در استان هرمزگان و صادرات به کشورهای همسایه. همچنین تذکر این نماینده به همراه 56 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به افزایش بی‌رویه قیمت تجهیزات کشاورزی.

- تذکر ملک فاضلی به رئیس جمهور: لزوم توسعه متناسب شبکه برق و جلوگیری از نوسانات شدید برق و ورود خسارت به مشترکان.

- تذکر احسان ارکانی به وزیر کشور: لزوم بازدید میدانی استاندار خراسان رضوی از شهرستان‌های این استان به ویژه شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخوان.

- تذکر حسین نوش آبادی به وزرای راه و شهرسازی و کشور: علت عدم اجرای قطار شهری، متروی تهران، پیشوا و تبدیل آن به قطار عمومی چیست؟

- تذکر جلال محمودزاده به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت اختصاص کد پرسنلی و صدور فوری احکام دوره سوم به معلمین مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش.

- تذکر محمدصالح جوکار به همراه 50 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در تعیین تکلیف نحوه برگزاری کلاس‌ها و باز شدن مدارس.

- تذکر حاجی دلیگانی به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تأمین زمین مورد نیاز و رفع محدودیت ثبت‌نام در شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار در جهش تولید مسکن. همچنین تذکر این نماینده به همراه 60 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم رسیدگی به اخراج نیروهای مخابرات به دلیل اعتراض به وضعیت حقوق، عدم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل و معوقات دستمزدی.

- تذکر مهدی عسگری به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت: ضرورت رسیدگی به بافت‌های فرسوده و بلاتکلیف حاشیه راه آهن  در شهرستان‌ کرج به خصوص شهر گرمدره و تقاطع‌‌های راه آهن با جاده‌های پرتردد شهرستان و نیز ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان‌های فردیس .

- تذکر حق‌وردی به همراه 34 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت تجهیز و تکمیل بیمارستان امام خمینی شهریار.

- تذکر احمد مرادی نماینده ابوموسی به همراه 56 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در پرداخت حقوق معوقه راهداران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور.

- تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و ابرکوه به وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور: چرا آموزش و پرورش در مورد حق لباس کار به دبیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به تکلیف خود عمل نمی‌کند.

- تذکر رسول فرخی میکال و 34 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم تأمین مشائات مورد نیاز شهرداری سیاهکل، لاهیجان، رودبنه و دیلمان.

- تذکر بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه به وزیر راه و شهرسازی: لزوم رسیدگی به ناوگان فرسوده ماشین‌آلات برف‌روبی.

- تذکر حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به همراه 54 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تأمین منابع عملیات اجرایی ساخت مدارس مسکن مهر سراسر کشور.

- تذکر جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده رشت به وزرای جهاد و گردشگری و کشور: لزوم تأمین نهاده‌های کشاورزی و لایروبی آب‌بندها و نهرها و لزوم آغاز به کار شهرداری بخش چوکار و لزوم توجه بیشتر به ساختمان‌های میراثی در حال تخریب و حمایت‌های بیشتر از تشکل‌های دانشجویی.

- تذکر بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده خوشاب و جغتای و سبزوار به همراه 40 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت پرداخت مطالبات همکاران شاغل در مدارس خارج از کشور و همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت استخدام و تبدیل وضعیت افراد شاغل در حوزه ورزش.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت: ضرورت افزایش نظارت بر قیمت فولاد آلیاژی و تخصیص سهمیه نفت به واحدهای تولیدی.

- تذکر زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم اجرای ماده 27 قانون جوانی جمعیت و حمایت از حق مادری زنان پزشک متخصص.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه 46 نفر از نمایندگان به وزیر کشور درخصوص لزوم توجه به وضعیت حقوق و مزایا و بیمه تکمیلی و رفاه  کارکنان وزارت کشور.

- تذکر علی جدی نماینده شیروان به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم تسریع در تخصیص دستگاه MRI به بیمارستان هاشمی رفسنجانی شهرستان شیروان، تذکر وی و 17 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درخصوص ضرورت پیگیری ساخت ساختمان دانشگاه پرستاری شیروان.

- تذکر محسن فتحی نماینده سنندج به  همراه 51 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت اختصاص کد پرسنلی و صدور احکام دوره سوم معلمان مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش

- تذکر سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص ضرورت برنامه ریزی برای افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمینی مطابق با تکلیف قانون برنامه ششم توسعه

- تذکر حسن نوروزی نماینده بهارستان و رباط کریم به همراه 19 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص علت عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک رفاه شهرستان گلستان و بهارستان استان تهران.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 44 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و 44 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و 47 نفر از نمایندگان به وزیر کشور و 56 نفر از نمایندگان به وزیر صمت درخصوص علت عدم اجرای بند (ب) ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده 9 قانون هوای پاک درخصوص خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی و موتورسیکلت های برقی، تذکر وی به همراه 44 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و 52 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص علت عدم اجرای حکم جزء 1 بند (ب) ماده 44 قانون برنامه ششم توسعه در رابطه با صدور موافقت اصولی برای ایجاد نیروگاه ها با بازدهی 55 الی 60 درصد و علت عدم اجرای پتروپالایشگاه ها، تذکر وی به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم تجهیز بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه و دستگاه تصویربردار سی تی اسکن.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به همراه 57 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص تصویب و ابلاغ آنی آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداری و مصوبه شورای عالی بیمه سلامت درخصوص رایگان شدن آزمایش پی سی آر.

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه 25 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسریع در راه اندازی خط ریلی اقلید-یزد.

- تذکر فاطمه رحمانی نماینده مشهد و کلات به همراه 44 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص ضرورت اجرای بند (ع) تبصره 20 قانون بودجه برای تحقق سیاست های جمعیتی.

- تذکر صمداله محمدی نماینده بافت و رابر و ارزوئیه به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تخصیص بودجه برای طرح مطالعه و احداث راه آهن بافت- کرمان- حاجی آباد، تذکر وی به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر راه درخصوص لزوم تسریع در اجرای راه آهن کرمان- بافت-سیرجان، تذکر وی به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم تخصیص بودجه برای طرح مطالعه و احداث محور خبر-وکیل آباد، تذکر وی به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص تخصیص بودجه طرح مطالعاتی و احداث محور کرمان- راور.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزرای امور اقتصادی و دارایی، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت، علوم، نیرو و کشور درخصوص لزوم تبدیل وضعیت معلولان شاغل در ادارات دولتی به ویژه در حوزه انتخابیه لاهیجان وسیاهکل، تذکر وی به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزرای فرهنگ و ارشاد، جهاد کشاورزی و نیرو درخصوص لزوم تسریع در استقرار اداره اوقاف در شهرستان سیاهکل و لزوم تسریع در تعیین تکلیف طرح سد خاکی روستای آسیاب گل بخش دیلمان شهرستان سیاهکل.

- تذکرات عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزرای نفت، علوم و گردشگری درخصوص ضرورت توقف فوری مصرف مازوت در نیروگاه های اصفهان و ضرورت رسیدگی آنی به وضعیت گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان.

- تذکر سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر نفت درخصوص ضرورت توجه وزارت نفت به ایفای مسئولیت اجتماعی خود درخصوص تجهیز و توسعه مراکز آموزش و پرورشی شهرها و شهرستان ها استان خوزستان به صورت متوازن و مطابق انصاف و نیز ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد و رعایت قوانین و مقررات در شرکت پالایش نفت آبادان و نیز ضرورت پرداخت خسارات وارده به شبکه معابر شهری آبادان ناشی از تردد وسایط نقلیه سنگین به شرکت پالایشگاه نفت آبادان./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها