رایزنی شولتز و بنت درباره مذاکرات وین

کد خبر: 1133170

صدراعظم آلمان که به تازگی وارد اراضی اشغالی شده، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین و تحولات اوکراین گفت‌و‌گو کرد.

رایزنی شولتز و بنت درباره مذاکرات وین

 «اولاف شولتز» صداعظم آلمان، امروز (چهارشنبه)،‌ با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین، احتمال امضای یک توافق جدید با ایران و همچنین پیامدهای بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

طبق این گزارش، قرار بوده که صدراعظم آلمان سفرهای کوتاهی به رام‌الله و اردن نیز داشته باشد؛ اما سفر برنامه‌ریزی‌شده او به علت تحولات اوکراین و رایزنی درباره اعمال تحریم‌ علیه روسیه محدود شده است.

عرب۴۸ خاطرنشان کرد که سفر شولتز درست پس از آن صورت گرفته است که در پارلمان آلمان در روزهای اخیر یک بودجه دفاعی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار تصویب شده و صبحت از توسعه همکاری با تل‌آویو در زمینه پرنده‌های بدون سرنشین به میان آمده است. تل‌آویو پیشتر نیز اعلام کرده بود که برای خرید سه فروند زیردریایی اتمی از یک شرکت آلمانی قرارداد امضا کرده و قرار است دولت آلمان یک سوم هزینه را بپردازد.

شولتز که شامگاه سه‌شنبه سفر کوتاه خود را به تل‌آویو آغاز کرد، برای اولین بار از زمان انتصابش به عنوان صدراعظم آلمان وارد اراضی اشغالی شده است. بنابر این گزارش، قرار است که اولاف شولتز همچنین با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم دیدار و گفت‌و‌گو کند.

عرب۴۸ همچنین اضافه کرد که شولتز به همراه نفتالی بنت از مؤسسه موسوم به «یاد فاشیم» (مرکز جهانی احیای سالروز  قربانیان هلوکاست) بازدید کرده و انتظار می‌رود که امروز او خاک فلسطین اشغالی را ترک کند. همچنین قرار است که صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با یکدیگر مجددا دیدار کنند و یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک داشته باشند.

روزنامه عبری «هاآرتص» نیز گزارش داد که سفر صدراعظم آلمان به اراضی اشغالی در حالی صورت گرفته است که پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین صورت گرفته گرفته است.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دوشنبه شب در توییتی ضمن اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در این گفت‌وگوها گفت تا زمانی که بر سر همه چیز توافق حاصل نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا با تاکید بر لزوم تکرار نشدن خروج آمریکا از برجام، گفت که ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است.  خطیب زاده بامداد سه‌شنبه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص اظهار داشت: «آمریکا از برجام خارج شده است. ما باید مطمئن شویم که این اتفاق تکرار نمی‌شود».

وی سپس با کنایه به اظهارات غربی‌ها مبنی بر داشتن نقشه دوم در صورت حاصل نشدن توافق در وین، گفت: «هر کسی نقشه دوم خود را دارد، اما ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است. لفاظی‌ها و بلوف‌زنی‌ها جواب نداده و نخواهد داد. تصمیمات جواب می‌دهند. توافق در دسترس است، اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد. ایران [به توافق] تمایل دارد، اما برای همیشه صبر نمی‌کند»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها