عباس زاده مشکینی: هنوز ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است

کد خبر: 1134199

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون متبعوش در راستای بررسی میزان رعایت قانون مصوب مجلس در روند مذاکرات وین خبر داد.

عباس زاده مشکینی: هنوز ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است

 محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق العاده روز گذشته (یکشنبه 15 اسفندماه) کمیسیون متبوعش، گفت: در این نشست اعضای کمیسیون در خصوص آخرین تحولات مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کردند.

وی با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات و تفاهم های صورت گرفته، نظرات طرفین در بحث تحریم هایی مانند فروش نفت، تبادل مالی، کشتیرانی و غیره به همدیگر نزدیک شده است، ادامه داد: در واقع در بیشتر موارد جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+4 به نقطه مشترک و توافق به صورت شفاهی رسیده اما 6 الی 7 مورد از تحریم ها باقی مانده که برای کشورمان مهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر طرف های غربی حسن نیت و جدیت داشته باشند، مسائل اختلافی حل شدنی است افزود: بدون شک قبل از اینکه این موارد تعیین تکلیف شوند، رضایت به توافق بد نمی دهیم و زیر بار چنین موضوعی نخواهیم رفت.

عباس زاده مشکینی به خانه ملت گفت: تحریم هایی مانند آیسا، کادسا، ویزا و تحریم برخی نهادها مانند سپاه پاسداران باید حل شود لذا خیلی هم اهل ضرب الاجل نیستیم و اعتقاد داریم اگر مذاکرات یک ماه هم طولانی شود، بهتر خواهد بود تا موارد مذکور به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته طرف های غربی در حوزه فعالیت های هسته ای کشورمان نگرانی هایی دارند که برای رفع آنها در چارچوب پادمان همکاری می کنیم تا موضوعات شفاف شود و همچنین محدودیت هایی که بدون منطق و غیرقانونی علیه‌مان اعمال کردند، برطرف شود.

به گزارش تسنیم، کمیسیون امنیت ملی مجلس در هفته‌ای که گذشت با برگزاری چندین نشست فوق العاده، آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام در وین را مورد بررسی قرار داده است که یکی از مهمترین این نشست‌ها با حضور حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها